Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه دو روزه طراحی پوستر با موضوع زاینده رود با حضور طراحان اصفهانی با عنوان «نصف شد، نصف جهان از خشکی» در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد که این کارگاه همزمان با افتتاح نمایشگاه «زنده بود» در گالری خانه هنرمندان شد.

با توجه به رسالت هنرمندان در آگاهی بخشی به مسئولان، در این کارگاه دوروزه در تاریخ (۲۷و۲۸ آبان ۱۴۰۰) در ابتدا مینا بیگی کارشناس آب منطقه‌ای اصفهان برای آشنایی طراحان با شرایط زاینده‌رود، حق آبه، شرایط کنونی آب، فرونشست‌ها، تالاب، برخورد با حفاری‌های غیرمجاز، برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی و…توضیحاتی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن طراحان این کارگاه با حضور اساتیدی مانند استادحمیدرضا کشاورزی، حامد مغروری، سید مجتبی مجلسی و… به تولید پوسترهایی درخصوص آب پرداختند.

زاینده رود یک بحث ملی است

در این کارگاه دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه گفت: متأسفانه بحث زاینده‌رود خیلی قومیتی و اصفهانی مطرح شده که هنرمندان باید در قالب هنر این دغدغه را فراتر از اصفهان بیان کنند که زاینده‌رود و حفاظت از منابع آبی کشور یک بحث ملی است.

وی ادامه داد: امیدواریم که زاینده رود به یک مطالبه ملی برای تمامی هنرمندان حتی از شهرهای دیگر تبدیل شود و به دلیل اینکه دغدغه همه اصفهانی‌ها و هنرمندان این روزها آب است، استقبال طراحان از برگزاری این کارگاه بسیار خوب بود.

سید مجتبی مجلسی خاطر نشان کرد: از نظر تعداد شرکت کننده این کارگاه یکی از شلوغ‌ترین کارگاه‌ها بوده است و حامیان ما نیز حوزه هنری استان اصفهان، سازمان فرهنگی و رفاهی شهرداری اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هستند.

تهیه خوراک تصویری رسانه‌ها در بحران آب

حامد مغروری یکی از اساتید گرافیک حوزه هنری استان اصفهان نیز در خصوص برگزاری این کارگاه با حضور طراحان گرافیک گفت: گرافیست‌های اصفهانی با یکدیگر دورهم آمده‌اند که ایده‌پردازی و طراحی کنند و با دیدگاه ملی به این مسئله بنگرند تا دست رسانه‌ها از تصاویر حاوی حق‌گویی‌ها پر باشد و در به نتیجه رسیدن مدیریت بهتر در منابع آب از آنها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی طراحان گرافیک در سال‌های گذشته به صورت تک تک با موضوع آب و خشکی زاینده رود به طراحی پرداخته‌اند اما تا کنون جمعی به طراحی نپرداخته‌اند تا تأثیر جمعی آن بیشتر باشد.

گفتنی است، بسیاری از مسئولین چون سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از این کارگاه دو روزه و نمایشگاه "زنده بود" که در گالری خانه هنرمندان واقع در پارک ایثارگران دایر بود بازدید کردند.

کد خبر 5356466

منبع: مهر

کلیدواژه: پوستر حوزه هنری اصفهان سد زاینده رود کمبود آب خانه هنرمندان ایران کاریکاتور هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران خانه هنرمندان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشواره طلا از کودکان در برخی محلات سطح شهرستان اصفهان، با توجه به حساسیت آن بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی میدانی توسط کارآگاهان مشخص شد سارق با یک دستگاه موتور سیکلت و با پرسه زنی در کوچه های خلوت اقدام به شناسایی سوژه های خود می کرده و پس از سرقت گوشواره های طلا از کودکان به سرعت متواری می شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی، کارآگاهان مخفیگاه سارق را شناسایی و طی عملیات دقیق متهم را دستگیر شد.

کشف طلاجات مسروقه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال

سرهنگ ترکیان با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال از مخفیگاه متهم خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات انجام شده به ۶ فقره سرقت گوشواره دختر بچه های اصفهانی اقرار و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903169

دیگر خبرها

  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • ملک الشعراء حکیم شفایی، ادیب و پزشک نام‌آور اصفهانی
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک