Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@03:30:57 GMT

دربی ۹۷ شاید با ارنج جدید و غیرمنتظره!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۴۴۱

دربی ۹۷ شاید با ارنج جدید و غیرمنتظره!

آیا با روی آوردن پرسپولیس و استقلال به سیستم سه دفاعه، می‌توان انتظار داشت که در ادامه این سیستم اقبال بیشتری را در لیگ به دست بیاورد؟

 

به گزارش "ورزش سه"، با اقبال یحیی گل‌محمدی به سیستم سه دفاعه، حالا دو تیم محبوب پایتخت با یک سیستم مشابه بازی می‌کنند. هر چند این موضوع که گل‌محمدی و مجیدی بر چه مبنایی این سیستم را برای تیم خود انتخاب کرده‌اند نیاز به بررسی دقیق دارد اما نمایش دو تیم در برابر رقبای خود در هفته پنجم لیگ نشان داد که دو تیم چه کمبودهایی برای بازی با این سیستم  به صورت مداوم و نه به عنوان سیستم آلترناتیو دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبیعی است که استقلال که از فصل قبل و با آمدن مجیدی به سیستم سه چهار سه در حمله روی آورده، بهتر از پرسپولیس قادر به پیاده کردن این سیستم باشد تا پرسپولیسی که تا کنون سه نیمه‌ی فوتبالی با آن به مصاف رقبا رفته است. اما آنچه مشخص است در پرسپولیس این سیستم هنوز ضعف خط دفاعی قرمزها نسبت به فصل قبل را برطرف نکرده و بر قدرت این تیم در گرفتن مالکیت توپ نیز تاثیر نگذاشته است. از آن طرف استقلال نیز نشان داده که در برخی پست ها جانشین مناسبی که آگاه به وظایف تاکتیکی در این سیستم باشد را برای بازیکنان اصلی ندارد.

 

 

در سیستم انتخاب شده توسط گل‌محمدی و مجیدی، دو بال کناری نقش مهمی در برقراری تعادل بین فاز دفاعی و حمله دارند و فضاهای زیادی را نسبت به بقیه باید با دوندگی خود پوشش دهند. بیراه نیست اگر میزان دوندگی وریا غفوری و جعفر سلمانی در استقلال را بیشتر از بقیه تصور کنیم‌. اما غیبت وریا غفوری در بازی مقابل نساجی نشان داد که حتی یامگا با آن توان بدنی و تکنیک نیز قادر به ارائه موثر نقشی که وریا در بازی‌های قبل بر عهده داشته نیست. از آن طرف تعادل بین پوشش فضا در عمق و کناره‌های دفاعی در بین سه مدافه مرکزی این تیم دیده نمی‌شود و همین موضوع فضاهای مناسبی را در گوشه‌هاس محوطه جریمه به حریف خواهد داد.

 

 

در پرسپولیس این فضای کناری بارها در بازی با مس رفسنجان به حریف داده شد. فضاهایی که نشان می‌داد تمایل به جمع شدن سه مدافع میانی در کنار تردید دو بال کناری در پوشش دادن فضاها، چه بسا مشکلات دفاعی پرسپولیس را نسبت به سیستم چهار دفاعه زیادتر هم کند. از آن طرف شیری و آقایی به عنوان دو بال کناری که به نوعی بدیل وریا غفوری و جعفر سلمانی در استقلال هستند تقریبا کارایی زیادی در فاز حمله ندارند و همین موضوع گردش توپ و بازی مالکانه را در پرسپولیسی که یک نفر از خط میانی‌اش کاسته شده را سخت‌تر کرده.

 

 

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم لیگ، ضعف خود در ارائه بازی مالکانه در مقابل رقبایی که هوشمندانه پرس می‌کنند و فضاها را پوشش می‌دهند نشان دادند و این موضوع بی‌ارتباط به کاهش جنگندگی خطوط میانی دو تیم نیست. جایی که یحیی و فرهاد با اضافه کردن یک بازیکن به مدافعان میانی، مجبور شده‌اند تا از خط میانی خود کم کنند و اگر در جریان بازی مجبور به اضافه کردن مهاجم شوند، آنگاه درصد مالکیت توپ‌شان با از دست دادن میانه میدان کاهش خواهد یافت.

 

 

 

به نظر می‌رسد سیستم سه دفاعه در دو قطب فوتبال ایران، هنوز فاصله‌ی زیادی تا اجرای بهینه دارد و مربیان هوشمند حریف، قادر خواهند بود از ضعف‌های دو تیم به واسطه بازی با این سیستم بهره ببرند.

 

حجت شفیعی

پرسپولیس تهران استقلال تهران یحیی گل محمدی (سرمربی) فرهاد مجیدی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران استقلال تهران یحیی گل محمدی سرمربی فرهاد مجیدی سیستم سه گل محمدی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، مانیان از زمان پیوستن به میلان توانست به یکی از بازیکنان مهم و کلیدی این تیم تبدیل شود و نقش مهمی را در کسب عنوان قهرمانی روسونری در رقابت‌های سری آ ایتالیا ایفا کرد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

قرارداد این بازیکن با باشگاه میلان تا تابستان ۲۰۲۶ ادامه دارد و مذاکرات با مدیر برنامه‌های او از سوی مدیران باشگاه میلان چند ماهی است که آغاز شده اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است و گفته می‌شود که شاید او در فکر ترک این باشگاه باشد.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت خبر داده است که این ستاره فرانسوی در شرایط عجیبی در میلان قرار دارد و احساس می‌کند که شاید این باشگاه نتواند فرصت لازم برای درخشش را به او بدهد و عملکرد این تیم در این فصل باعث ناامیدی و ناراحتی بسیار او شده است.

مانیان که در حال حاضر 3.2 میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند به دنبال افزایش قابل توجه مبلغ برای ادامه حضور در میلان است و گفته می‌شود که وضعیت فعلی این تیم باعث شده است که او دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این تیم نداشته باشد و شاید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سن سیرو را ترک کند.

دیگر خبرها

  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند