Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:20:30 GMT

آغاز نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در دوبی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۹۷۵

آغاز نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در دوبی

به گزارش ایرنا؛ هفتادوششمین نشست هیات اجرایی روز شنبه بدون حضور شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا که به طور موقت از سمت خود کناره‌گیری کرده است در سالن اجتماعات هتل هیلتون شهر دوبی برگزار شد.

در این نشست سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم حضور یافت.

راجا راندیر سینگ‌، سرپرست او سی ای و نایب رئیس هندی شورای المپیک آسیا ریاست این نشست را برعهده داشت و در ادامه نمایندگان ستاد برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ گزارش خود را از روند فعالیت‌های آماده سازی در بخش‌های مختلف اماکن ورزشی، اسکان، حمل و نقل، صدور کارت، امنیت، تغذیه به صورت وبیناری ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه گزارش توسط رییس ستاد برگزاری بازی‌های داخل سالن تایلند بخش بعدی نشست هیات اجرایی بود که به دلایل تعلیق بازیها اختصاص یافت.

وی دلیل جابجایی زمان بازی‌ها از سال‌جاری به نوامبر ۲۰۲۳ را نگرانی از شیوع بیماری کرونا و نبود امکانات لازم برای مهار قطعی ویروس بمنظور حفظ سلامتی ورزشکاران شرکت کننده اعلام کرد و اطمینان داد تا شرایط میزبانی را مهیا خواهد ساخت.

مسوولان ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن نیز برنامه‌ریزی خود را برای برگزاری بازی‌ها به‌ همراه اطلاعات جامعی از محل ساخت دهکده بازی‌ها و ورزشگاه‌ها و همچنین فعالیت‌های صورت گرفته را به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند.

همچنین مسوولان کمیته ملی المپیک قطر نیز به عنوان میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ فعالیت‌های انجام شده برای میزبانی این دوره از بازی‌ها را ارائه دادند و از آمادگی، پشتیبانی و حمایت صد در صدی دولت و تمام ارگان‌ها برای ارائه میزبانی مطلوب خبر دادند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۳۴ نیز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد که ستاد برگزاری بازی‌ها نیز گزارش کاملی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته را به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند.

ستاد برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گزارش مشروح و آماری از هزینه های انجام شده برای برگزاری بازیها، تاثیرات برپایی بازی‌ها و فعال شدن ورزشگاه‌های میزبان برای عموم مردم توکیو ارائه داد.

مسئولان کمیته مالی و اقتصادی شورای المپیک آسیا نیز با ارائه شرح بودجه، هزینه ها و مانده دارایی این نهاد از اعضای هیات اجرایی تاییدیه گزارش مالی OCA را برای سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱  دریافت کردند.

رئیس ANOC نیز با ارائه پاورپوینت، گزارشی از اجلاس ماه گذشته یونان و برنامه ریزی برای برنامه‌های آتی و نشست ۲۰۲۲ را ارائه داد.

بخش همبستگی کمیته بین‌المللی المپیک نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته، میزان بودجه اختصاص یافته برای برنامه‌های سال پیش رو و برنامه ریزی‌های این واحد را به اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ارائه کرد.

ارائه گزارش فعالیت‌های کمیسیون زنان شورای المپیک آسیا که اهم آن حمایت از ورزشکاران کشورهای عراق و افغانستان بود نیز بخش بعدی نشست هیات اجرایی امروز شورای المپیک آسیا بود.

رسیدگی به گزارشات ارائه شده در خصوص ممنوعیت ورزش زنان در افغانستان بعد از تغییر و تحولات صورت گرفته در این کشور آخرین بخش نشست هیات اجرایی بود که مقرر شد کمیته بین‌المللی المپیک، انجمن کمیته‌های ملی المپیک جهان و همچنین شورای المپیک آسیا با تشکیل کمیته ای موضوعات مربوطه را پیگیری و جهت اتخاذ تصمیمات بعدی به شورا ارائه دهند.

چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار می شود.

برچسب‌ها شورای المپیک آسیا کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری کمیته بین المللی المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای المپیک آسیا کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری شورای المپیک آسیا کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری کمیته بین المللی المپیک ستاد برگزاری بازی ها شورای المپیک آسیا اعضای هیات اجرایی نشست هیات اجرایی برنامه ریزی ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

طحان نظیف در ابتدای نشست با مرور مصوبات مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زوی محقق گردد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی نیز مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت و در مرحله ابلاغ و اجرا قرار دارد.

طحان نظیف افزود: لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت توانیر و ترکیه به داوری است که با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرع شناخته نشد و اخیرا ابلاغ شد. 

او ادامه داد: اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری وشکوفایی نیز با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرعی شناخته نشد‌. همچنین اصلاح اساسنامه چند منطقه آزاد کیش، قشم، ارس باران، جلفا، اروند و ... مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.

تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مجلس چیست؟

طحان نظیف در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مشخص شد؟ و مظر شورای نگهبان در این‌باره چیست؟ بیان کرد: مصوبه انتخابات تناسبی سال گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ابهاماتی داشت. بنابراین مجلس شورای اسلامي ترجیح داد که این‌ بخش را فعلا حذف کند. 

وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز افزود: برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تایید واقع شد اما با توجه به احکام متعددی که در این برنامه وجود دارد و به‌تبع ایرادات آن، مصوبه در حال رفت آمد میان مجلس و شورای نگهبان است.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات رد سلاحیت حسن روحانی چیست عنوان کرد: موارد متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد ضمن آنکه موارد ذکر شده نیز به صورت دقیق و شفاف بیان نشد‌. با این حال بررسی این موضوع بر عهده فقهای شورای نگهبان است.برای انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی نیاز به مجوز قانونی است که در اختیار ما نیست.

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان آغاز شد
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست