Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اتاق تعاون ایران، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور با معاونین وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرایی شدن و تسریع در روند تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی امروز در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران در ابتدای این همایش، بیان داشت:  هدف نهایی کمک به دولت در تولید مسکن است که با تجربه مدیران موفق تعاونی در ساخت مسکن، می‌توانیم این روند را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این همایش که با حضور محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، بلوردی عضو هیات رئیسه سازمان ملی زمین و مسکن، خانم اصلانی مدیرکل اقتصاد وزارت راه و شهرسازی و روسای اتاق های تعاون سراسر کشور، برگزار شد، بیان داشت: موضوع مسکن در کشور یکی از اساسی ترین مباحث مسئولان نظام است که از دو منظر قابل توجه است.

وی ادامه داد : منظر اول، تامین نیاز مردم به مسکن و سرپناه است که در شرایط کنونی یکی از اقلام مهم هزینه ای مردم محسوب می شود و دوم اینکه مسکن صنعت پیشران اقتصادی است و حرکت در این صنعت، موجبات پویایی و حرکت سایر صنایع را فراهم می‌سازد.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید داشت: روسای اتاق های تعاون استان ها، دبیرخانه مسکن کارگری در تمام اتاق های تعاون استان را بطور جد راه اندازی و عملیاتی نمایند و جلسات منظم با مدیرکل راه و شهرسازی، معاون فنی عمران استاندار و مدیر کل تعاون برگزار شود.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای اتاق‌های استان ها، گزارشی از روند اجرایی، ظرفیت ها، مشکلات و چالش های پیش رو برای این اجرای این تفاهم نامه را مطرح کردند.

تخصیص زمین برای ساخت واحدها، مشکلات تغییر کاربری اراضی در اختیار تعاونی ها، مباحث مربوط به فرم ج  متقاضیان برای اعضا تعاونی ها، تکمیل مدارک متقاضیان، واگذاری پروژه های نیمه تمام به اتاق تعاون برای تکمیل و تحویل به متقاضیان، مباحث مربوط به استفاده از مصالح ساختمانی  دانش بنیان، از مهمترین مشکلات مطروحه بود.

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این نشست بیان داشت: قانون جهش تولید برای احداث ۴میلیون واحد مسکونی ابلاغ و برنامه های اجرایی آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی گسترده ای نیز در این خصوص طراحی و تفاهم نامه نیز انجام شده است. محمودزاده افزود: تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در مرحله اول ۵۲۰ شهر کشور زمین تامین شده داریم که از این میزان ۷۵۰ هزار واحد مسکونی شروع یا آمده شروع هستند.

وی با تاکید بر حضور روسای اتاق های تعاون در شورای مسکن استان،  اظهار داشت:  مشکل تعاونی ها در خصوص فرم ج در وزارتخانه، بررسی خواهد شد همچنین تخفیف هزینه پروانه ساختمان به میزان ۳۰ درصد و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی نظام مهندسی و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی خدمات فنی مهندسی و مبلغ مالیات برای هر واحد مسکونی اعم از آماده سازی و ساخت در این طرح مقطوع یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در بخش دیگری از نشست در مورد مشکلات بیمه ای تعاونی‌های مسکن اظهار داشت: مشکلات تعاونی های مسکن با سازمان تامین اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جدول متقاضیان به تفکیک شهر، برای این وزارتخانه آماده شود که ظرف مدت ۴۵ روز برای تخصیص زمین اقدامات آن صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین جدولی از اراضی که در اختیار تعاونی هاست که دارای زمین هستند، یا زمین متعلق به خودشان بوده و کاربری ندارد، به این وزارتخانه اعلام شود.

در صورتی که تعاونی ها دارای زمین های بزرگ در خارج از محدوده شهری باشند درخواست راه اندازی شهرک های جدید بخش تعاون ارائه شود.

در این نشست بر تشکیل دفاتر فنی، حقوقی و خدمات پشتیبانی در دبیرخانه های استانی تاکید شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرسازی مسکن ایران اتاق تعاون ایران سازمان ملی زمین و مسکن روسای اتاق های تعاون وزارت راه و شهرسازی اتاق تعاون ایران واحد مسکونی تفاهم نامه تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، غریوی گفت: سال گذشته در جلسات شورای عالی کار تصمیمی در خصوص افزایش حق مسکن گرفته نشد و در حال حاضر بنایی در این باره وجود ندارد. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما قرار شد به جای افزایش حق مسکن حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح و پس از این در هیات وزیران به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 849334 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران