Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از وضعیت، مشکلات و چالش‌های سینمای کشور ارائه داد.

محمد خزاعی، در بخشی از این دیدار، با بیان این‌که سینما، پرچالش‌ترین حوزه مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر است، گفت: «بدون شک، رسانه سینما بسیار تاثیرگذار، نافذ، رخنه گر و جهت بخش است و به دلیل گستره اثرگذاری و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بالای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به منابع و اعتبارات محدود سینما، توضیح داد: «با وجود تاثیرگذاری این هنر-صنعت و انتظار جامعه و مسئولان متاسفانه، منابع سینمای کشور بسیار ناچیز است. گردش مالی سینما نسبت به بسیاری از مشاغل و اصناف اساسا، به چشم نمی‌آید و بخش عمده همین منابع هم، صرف هزینه‌های جاری و امور اداری می‌شود و پشتیبانی از تولید سینما به منابع و ظرفیت‌های بزرگ‌تری نیاز دارد.»

خزاعی با تاکید بر این‌که سینمای ایران از استعدادها و نیروهای انسانی خوبی برخوردار است، افزود: «با همین امکانات کم و بودجه اندک هم، خوشبختانه، سینمای ایران سربلند است و فیلمسازان آثار خوبی را تولید کرده و نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران به دنیا داشته و افتخارات زیادی به دست آورده‌اند.»

رئیس سازمان سینمایی، در ادامه تاکید کرد: «این بدان معنا نیست که به نقطه ایده‌ال و مطلوب رسیده‌ایم. بخشی از تولیدات سینمایی کشور، قابل دفاع و در شان یک خانواده ایرانی و مسلمان نیست. قطعا، از این پس، به آثار ضعیف و سخیف پروانه ساخت و نمایش نمی‌دهیم زیرا سینمای ایران سینمای فرهنگی، اندیشه محور و سینمای خانواده‌مدار است.»

او ادامه داد: «سازمان سینمایی الان با انبوهی از تولیدات دپو شده مواجه است که باید مشکلات و اشکالات آن‌ها مدیریت شود اما در دولت جدید هیچ مجوزی برای ساخت فیلم‌های سخیف و مبتذل صادر نمی‌کنیم.»

خزاعی با بیان این‌که سازمان سینمایی در زمینه صدور مجوز ساخت و اکران با هنرمندان شفاف خواهد بود، افزود: «اگر طرحی دارای ایراد است، در صورت اصلاح کامل، مجوز ساخت خواهد گرفت و با این روش، دیگر کارگردان و سازنده فیلم بعد از ساخت اثر گرفتار موانع و آسیب نمی‌شود.»

رئیس سازمان سینمایی در ادامه دیدار خود با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:‌ «قوانین مالیاتی نباید به شکلی باشد که معیشت اکثریت قریب به اتفاق سینماگران را که درآمد خوبی ندارند، تضعیف کند زیرا آسیب بیشتری به این گروه وارد خواهد شد. پیشنهاد می‌دهم کمک کنید تا قانون اخذ مالیات از هنرمندان بازنگری و اصلاح شود.»

خزاعی در پایان گفت: «مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی می‌تواند در تامین منابع گسترده‌تر و شناسایی مسیرها و مجاری قانونی برای تحقق عدالت فرهنگی و سینمایی در مناطق و استان‌های مختلف کشور به یاری سینما بیایید تا با رونق اقتصادِ سینما، شاهد پویش‌های فکری و رویش استعدادها و رشد و اعتلای بهتر محصولات سینما باشیم.»

۵۷۵۷

کد خبر 496588

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد خزاعی سازمان سینمایی کمیسیون فرهنگی مجلس رئیس سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در ۲ روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در ۲ روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و ۲ سالن ممتاز، در این ۲ روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این ۲ سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در ۲ روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقه‌مندان به سینما است.

کد خبر 6090010

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»