Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، برای یافتن خانه مردی بی‌پناه و بینوا در روستای توریستی گنجار شفت که آوازه بیچارگی و درماندگی‌اش سوهان به روح مردم روستا و اهالی منطقه کشیده، لازم نیست خیلی زحمت بکشید.

از هر که نشانه خانواده‌ای مستمند و مسکین را بپرسید؛ دستش را رو به پُل می‌کند و می‌گوید که بعد از پل گنجار، سمت راست، کنار رودخانه!

ارتباط گرفتن با اهل خانه بسیار سخت است؛ کم‌کمک خودمان را به آنها نزدیک کردیم و نام و شهرتشان را جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامش حسن بود و تنهایی هم فامیلی اش!

مظلومیت و ازلت نشینی اهل خانه از اسامی و شهرتشان مشخص بود. برایمان جالب شد که چقدر ثبت احوال اسم با مسمایی برایش انتخاب کرده بود.

براستی که تنهایی با زندگیشان عجین شده و سایه تنهایی بر زندگی نداشته‌شان چنبره زده بود تا در کنار نداری، فقر و بی سرپناهی، جنس دربه‌دری هایش به اصطلاح جور شود!

آنها احتمالاً تک کپرنشینان منطقه شفت هستند و جالب است بر عکس بسیاری از دل‌روشن‌های زمانه از بارش برف و باران نیز بیزارند.

 

حق هم دارند. باران، نم و رطوبت حاصل از بارش باران سقف خانه که چه گوییم، زیراندازشان را حسابی خیس می‌کند.

تنهایی‌ها روزگاری بسیار تأثر برانگیز و رقت‌باری دارند. آنها از داشتن امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی و امثالهم نیز محروم هستند.

تنها دارایی «حسن» و خانواده اش، یک آلونک چوبی با مقداری وسایل است که آن‌ها نیز توسط مردم خیر در اختیار آنها قرار داده و جالب است بیشترشان هم امانت در دستشان است.

تنهایی و مستمندی همه نداری حسن را شامل نمیشود بلکه افراد خانه نیازمند توجه متولیان رفاه و سلامتند تا زیست و ادامه حیاتشان نه با نشاط بلکه از وضعیت ننگ‌بار و نکبت‌آلود کنونی رها شوند.

جالب است که خانواده تنهایی حالا از نجابت‌شان هست یا چیز دیگر، هیچ انتظاری از مسؤولان ندارند.

در پس دست دراز نکردن حسن رو به سوی متولیان امر، توجه مسؤولان‌ محلی، دستگاه‌های خدمات رسان و حمایتی نیز بسیار به آنها کمرنگ است. شاید هم ما اشتباه تصور کنیم!

اکنون بیم این می‌رود که اگر بی‌تفاوتی مسؤلین به همین منوال ادامه‌ دار باشد، شاید داشتن سرپناه در کنار دیگر نداری ها، از حسرت هایی باشد که آرزوی آن را هم اهل خانه بر دل خود می‌نهند.

سابقه خوش و شیرینی از اهل خانه وجود ندارد، اما تلخی‌ها و ناخوشی‌ها بسیار است.

گویا پایانی برای محرومیت‌شان وجود ندارد. اهل خانه می‌گویند پیشتر در کانکسی زندگی میکردند که آن هم دچار حریق شد.

اهالی می‌گویند پس از سوختن کانکس، هلال احمر در کنار رودخانه خارج از بافت روستای گنجار به او و خانواده اش چادری داد و آنها با اشتیاق به زیر آن پناه بردند و همچنان در آن به سر می برند.

هم محلی‌های خانواده تنهایی می‌گویند که این خانواده دارای زمین و ملک بوده‌اند اما برخی از اهل روستا از سرمایه ذاتی آنها که سادگی بوده سو استفاده کرده و با سمن بخص از چنگش درآوردند و میلیاردها تومان کاسب شدند.

اکنون خانواده تنهایی در سایه غفلت که سهواً یا عمداً خود را به خواب زده‌اند در وضعیتی بسیار ناپایدار و غیر ایمن در بدترین روزهای سال روزگار میگذرانند.

اهل روستا در ارتباط با خبرنگار فارس می‌گویند دلشان برای نداری این خانواده، آوارگی و دربه‌دری‌های چهار نفره آنها میسوزد.

اهالی به شدت نگرانند که قهر و خشم طبیعت در کنار فراموشی مسؤلین حتی خواب داخل چادر را نیز از آنها بگیرد چرا که هر دم بیم آن می رود که سیلاب رودخانه این خانواده را لای چند عدد پتو بپیچد و برای همیشه تاریخ، زندگی شان به فراموشی سپرده شود.

اهالی گنجار شفت می‌گویند دلشان نه برای تامین سرپناه بلکه نداریشان میسوزد که حتی نمی توانند نان شب و روزش را تهیه کنند، حالا درمان و سلامت جسمی و‌ روحیشان به کنار!

حسن اکنون تمام زندگی خود را بر باد رفته می بیند و اینک در سایه غفلت و فراموشی مسؤلین، بیچارگی و نابودی خانواده اش را به تماشا نشسته است.

خانواده تنهایی اکنون نیازمند دست یاری مسؤولان و خیران برای ساخت یک خانه هستند تا در چند صباحی که به امانت در بین مردم هستند، عمری سرپناهشان باشد.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا تنهایی سلامت حسن تنهایی گنجار شفت گنجار بام سبز گیلان مددکاران اجتماعی کمیته امداد خانواده تنهایی اهل خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟