Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@21:50:24 GMT

اتاق تهران: صادرات به اروپا ۱۴ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۲۷۷۹

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گزارشی اعلام کرد که در ۹ ماهه سال ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹ تا شهریور ماه ۱۴۰۰) ایران ۶۳۲ میلیون یورو کالا به اتحادیه اروپا صادر و در این مدت ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون یورو از این کشورها وارد کرده است.

به گزارش  ایرنا،بر اساس این آمار، در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مشابه سال ۲۰۲۰، صادرات ایران به اروپا ۱۴ درصد رشد داشته اما واردات یک درصد کاهش را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ماه سپتامبر (۱۰ شهریورماه تا ۹ مهرماه) ایران ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به اتحادیه اروپا صادرات انجام داده و ۳۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو کالا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش تجارت ۹ ماهه نخست ۲۰۲۱ ایران با اتحادیه اروپا سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده و در همین مدت ترکیه ۱۱۳ میلیارد دلار صادرات و واردات انجام داده است که ۳۳ برابر بیشتر از تجارت ایران است.

۱۹ درصد از کل صادرات ایران در این مدت مربوط به اتحادیه اروپا بوده اما ترکیه ۴۹ درصد از سهم صادراتی خود را به اتحادیه اروپا اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور در هفت ماه سال جاری ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ارزش ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

اتحادیه اروپا شمال ۲۷ کشور از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال، ایرلند، چک، کرواسی، مجارستان، لهستان، بلغارستان، یونان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، قبرس و مالت می شود.

 
 
  
  

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد