Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از برگزاری کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران خبر داد و توقف فعالیت‌های عمرانی آلاینده و ممنوعیت مصرف نفت کوره را از مصوبات این جلسه ذکر کرد.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: چهارمین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا امروز (۲۹ آبان) در استانداری تهران به ریاست چراغعلی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران - با حضور سایر  اعضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که در این نشست مقرر شد همه دستگاه‌های عضو کارگروه نسبت به اجرای دقیق مصوبات اقدام و گزارش اقدامات صورت‌پذیرفته را ارائه کنند، گفت: بر اساس مصوبات، پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی شوند.

معاون محیط زیست انسانی استان تهران در ادامه اظهار کرد: مقرر شد پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: قرار شد پلیس راهور از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی تا زمان رفع شرایط اضطرار اقدام کند.

عبادتی در ادامه گفت: مقرر شد فعالیت کلیه واحدهای تولید آسفالت، شن و ماسه و بتون آماده تا زمان رفع شرایط اضطرار متوقف شود. شهرداران استان نیز نسبت به جلوگیری از  فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، اقدام کنند.

وی افزود: پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید با جدیت  تداوم یابد. شهرداری تهران هم نسبت به جلوگیری از روشن‌ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری اقدام کند.

عبادتی در پایان گفت: مصرف نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان ممنوع شد علاوه بر آن مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط‌های باز جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگي هواي تهران مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد زمین اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین جلسه کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوا اراک ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است بنا بر تصمیم کارگروه مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد از این پس با اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی کلیه واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

وی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد، برنامه کامل حذف فلرها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست از محل اجرای مسئولیت‌های اجتماعی حداکثر تا دو ماه آینده اقدام کند.

کد خبر 751546

دیگر خبرها

  • ۷ ادویه که چربی هایتان را مثل کوره می‌سوزاند
  • پساب ۲ سال کارواش‌های تهران به اندازه دریاچه چیتگر | ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • پساب 2سال کارواش‌ها؛ اندازه دریاچه چیتگر| ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • ۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی