Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی در یک برنامه تلویزیونی و در بررسی صحنه های داوری مسابقات از نظر سه تا چهار کارشناس استفاده شده و در میان همین ها که بارها و بارها صحنه ها را مرور کرده اند اختلاف نظر وجود دارد، چگونه می توان از کمک داور ویدیویی انتظار اصلاح تصمیمات غلط داور را داشت؟

داوری در ایران با نسخه جهانی اش تفاوت های اساسی دارد! البته اشتباهات داوری در همه اموری که نیاز به قضاوت است، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رشته های مختلف ورزشی و یا حتی مراجع قضایی. اما در ایران و به خصوص در رشته پر حاشیه فوتبال، سلیقه ها حکمفرما شده اند.

به گزارش طرفداری، عدم بهره مندی از سیستم  کمک داور ویدیویی که چند سالی است در دنیا رواج یافته تبدیل به نقطه ضعفی بزرگ برای فوتبال ملی و باشگاهی ما شده است. نبود این امکان که در کنفرانس های خبری بسیاری از مسابقات لیگ ما به آن پرداخته می‌شود، سبب شده تا نتایج بعضی مسابقات نا عادلانه رقم بخورد و تیم های متضرر گمان می‌کنند با راه اندازی این سیستم درصد اشتباهات داوران پایین آمده و حق به حقدار خواهد رسید، در‌حالی که پیش از استفاده از هر فناوری و امکان نوظهوری باید مقدمات استفاده مطلوب و مناسب از آن ایجاد شود.

به داوری های لیگ که نگاه می‌کنیم تصمیماتی را شاهد هستیم که سلیقه در آن بر قانون ارجحیت دارد. این البته نگاه خوش بینانه به ماجرا است. چرا که اگر افشاگری های وحید صالحی را به خاطر بیاوریم، معیارهای دیگری هم به داوری سلیقه ای اضافه خواهد شد! از آن عجیب تر نظرات کارشناسان امر داوری در‌مورد صحنه های مورد بحث است که بسیار متناقض ‌و‌متفاوت است.

وقتی در یک برنامه تلویزیونی و در بررسی صحنه های داوری مسابقات از نظر سه تا چهار کارشناس استفاده شده و در میان همین ها که بارها و بارها صحنه ها را مرور کرده اند اختلاف نظر وجود دارد، چگونه می توان از کمک داور ویدیویی انتظار اصلاح تصمیمات غلط داور را داشت؟ با این اوصاف اگر داور بر اساس باوری که نسبت به تصمیمات خود دارد سوت زده باشد، هیچ ابزاری قادر به تغییر آن‌ نخواهد بود. به ویژه آن که پای مسائل دیگر ناگفتنی هم در‌میان باشد !

بدیهی ست مادامی که ذهنیت داوران ایرانی در‌مسابقات داخلی‌ تغییر نکند، سیستم کمک داور ویدیویی هم کمکی به بهبود کیفیت داوری ها نخواهد کرد.

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! افشاگری های تکان دهنده رومن مولینا: از معاوضه آرتور و پیانیچ تا فساد در بازی های ملی آسیا! علیرضا فغانی: مجیدی اطلاعات داوری‌ اش را به روز کند/ در بازی استقلال - نساجی پنالتی رخ نداد سردبیر رسانه چینی رو به اتحادیه جهانی تنیس: در مورد چین، از لحن دستوری استفاده نکنید! علیرضا رضایی: ای کاش در رختکن حال و روز فرهاد مجیدی را می‌ دیدید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کمک داور ویدیویی صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد

طرفداری| مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به دلیل کتک زدن داور تعلیق شد.

به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد. پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر شد در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

به نقل از فارس، کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر کند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ