Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:04:30 GMT

حزب الله لبنان اقدام انگلیس علیه حماس را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۲۹۶۷

حزب الله لبنان اقدام انگلیس علیه حماس را محکوم کرد

به گزارش ایرنا از شبکه خبری المیادین، حزب الله تصریح کرد، این تصمیم بر اراده ملت فلسطین و حماس هیچ تأثیری ندارد.  

این گروه مقاومت لبنانی افزود،  این اقدام لندن، تداوم تأسف‌بار سیاست انگلیس در جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی دشمن ملت فلسطین و سیاست‌های آن است.

در بیانیه حزب الله تأکید شده است که دولت انگلیس باید در محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کرده و از این تصمیم اشتباه، عقب نشینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان بیانیه حزب الله آمده است،  تصمیم اخیر انگلیس عزم و اصرار گروه‌های فلسطین برای جهاد را شدت خواهد بخشید و موجب پیروزی نهایی و آزادسازی [فلسطین] خواهد شد.

منابع خبری انگلیس روز جمعه به نقل از پریتی پتل وزیر کشور انگلیس گزارش دادند که فعالیت جنبش حماس در این کشور بر اساس قانون «مبارزه با تروریسم» منع خواهد شد و براین اساس، هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون انگلیس را نقض کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

در واکنش به این تصمیم، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای تروریستی خواندن خود را محکوم و خواهان محکومیت این تصمیم انگلیس شد و آن را تداوم تعدی علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آنها دانست که از بیش از یکصد سال پیش آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد.

برچسب‌ها انگلیس حزب الله لبنان جنبش مقاومت اسلامی حماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس حزب الله لبنان جنبش مقاومت اسلامی حماس انگلیس حزب الله لبنان جنبش مقاومت اسلامی حماس حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه جنگ با اتفاق آرا تصمیم گرفت عملیات نظامی در رفح ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگ با اتفاق آرا تصمیم گرفت عملیات نظامی در رفح ادامه یابد.

تل‌آویو همچنین مدعی شده پیشنهاد حماس از خواسته‌های تل‌آویو بسیار دور از دسترس است اما آن‌ها هیئتی را برای «عدم از دست دادن شانس توافق» به قاهره می‌فرستد.

به گزارش ایمنا، جنبش حماس عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد. هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکم درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیأت حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیئت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

کد خبر 751278

دیگر خبرها

  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • دانشجویان دانشگاه‌های اکسفورد و کمبریج به جنبش حامیان فلسطین پیوستند
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم