Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق تمدید حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب کرد و در همین حال گروه های مقاومت عراقی ضمن هشدار درباره ادامه حضور آمریکایی ها از آمادگی برای مقابله با اشغالگران خبر دادند.

به گزارش برنا، ژنرال «تحسین الخفاجی» در گفت و گویی مطبوعاتی گفت که «سخن درباره تمدید موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق غیر دقیق و نادرست است؛ موعد خروج نیروهای رزمی آمریکا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ آینده و غیرقابل تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

الخفاجی تصریح کرد: رابطه بین دو طرف (عراقی و آمریکایی) بعد از خروج نیروهای رزمی آمریکا، رابطه ای مستشاری در عرصه های آموزش، تسلیح، اطلاعاتی و امنیتی علیه سازمان تروریستی داعش خواهد بود.

مطابق مصوبه پارلمان عراق نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کرده باشند هر چند مقام های آمریکایی برای تمدید حضور نیروهای خود تلاش می کنند. آمریکایی ها در حالی بهانه حضور خود در خاک عراق را مبارزه با داعش می دانند که سال هاست عملیاتی علیه این گروه تروریستی انجام نداده اند.

گردان‌های سیدالشهداء: برای رویارویی سرنوشت‌ساز با اشغالگران آماده باشید

در همین حال،‌گردان‌های سیدالشهداء(ع) خواستار افزایش سطح آمادگی‌ها برای رویارویی سرنوشت‌ساز و تاریخی با نیروهای آمریکایی شد.

«ابو آلاء الولائی» دبیرکل گردان‌های سید الشهداء(ع) در توئیتی نوشت: با نزدیک شدن به ساعت تعیین‌کننده و نبرد بزرگ، مقاومت اسلامی گردان‌های سید الشهداء(ع) از گشوده شدن باب عضویت و داوطلب شدن در صفوف خود خبر می‌دهد و از مردم مقاوم عراق و گروه‌های مقاومت می‌خواهد به منظور رویارویی سرنوشت‌ساز و تاریخی با اشغالگران آمریکایی در ساعت ۱۲ شامگاه روز ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ بر سطح آمادگی خود بیفزایند.

هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت: از نزدیک میزان پایبندی به نتایج گفتگوهای راهبردی را زیر نظر داریم

در همین رابطه، پیش از تکذیب اخبار تمدید حضور نیروهای رزمی آمریکا، هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت نیز بیانیه‌ای درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق صادر کرده بود.

در این بیانیه آمده بود: ما از نزدیک میزان پایبندی به نتایج گفتگوهای راهبردی را زیر نظر داریم؛ گفتگویی که ما ایمانی به جدیت اشغالگران و پایبندی آنها بدان نداشتیم، ما با خود پیمان بستیم تا به مذاکره‌کنندگان عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از سرزمین پاکمان به شیوه‌های دیپلماتیک فرصت دهیم اما می‌بینیم که تاکنون هیچ نشانه‌ای از خروج آنها علیرغم باقی ماندن تنها حدود ۴۰ روز به تاریخ ۲۰۲۱/۱۲/۳۱ مشاهده نمی‌شود، بلکه برعکس شاهد اقدام اشغالگران گستاخ به افزایش شمار نیروها و تجهیزات در پایگاه‌های موجود در عراق هستیم و نیز اکنون اظهارنظرهای رسمی و شبه رسمی از مسئولان دولت آمریکا درباره قصدشان برای عدم خروج از کشور به بهانه درخواست بغداد به گوش می‌رسد، در عین حال هیچ گونه واکنش یا تکذیبی از سوی دولت عراق در قبال این اظهارنظرهای نسنجیده دیده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تاکید می‌کنیم که سلاح شریف مقاومت که در روزهای اخیر بسیار درباره آن سخن گفته شده است و برخی تلاش کردند تا آن را وارد کشمکش‌های سیاسی کنند، در زمان مناسب و پایان ضرب الاجل مشخص شده در ساعت ۲۴ شب ۲۰۲۱/۱۲/۳۱ برای قطع کردن رگ‌های اشغالگران حاضر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق خاک دولت آمریکا دولت پارلمان عراق خاک دولت عراق عملیات مشترک نیروهای آمریکایی گروه های مقاومت نیروهای آمریکا خروج نیروهای تمدید حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد