Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان   صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد و افزود: هم اینک با افزوده شدن سطوح جدید ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده که این امر زمینه صرفه‌جویی بیش از ٢۶٢ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی را به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته که از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار آن تجهیز شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کل اعتبارات مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان ۲۵۳میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

وی ادامه داد: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در خاش هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرا را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

زربافتی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی کنند تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان و بلوچستان آبیاری نوین کشاورزی سیستان وبلوچستان نوین آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی