Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@09:30:20 GMT

نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۳۴۰

نگاهی به کاریکاتور گاردین؛ زمین فروشی نیست!

صراط:

مهم ترین اخبار روزنامه های جهان در روز شنبه ـ ۲۹ آبان ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ را در زیر بخوانید:

راهی دراز

کاریکاتوری است، در روزنامه گاردین؛ رئیس جمهوری آمریکا و انگلیس. دست بر شانه نخست وزیران کانادا و انگلیس، پای کوبان بر آب های دریا که از پایان همایش تغییرات آب و هوایی با حضور یکصد و نود و شش رهبر کشورهای جهان می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پایان بر توافق در کاهش گرمای زمین به زیر یک و نیم درجه سانتیگراد. در جاده ای که البته باید کوهی سرکشیده را که در پیش است، پیمود. هدف روشن است مهار گرمای یک و نیم درجه در راه و فقط همین. تا دستیابی به آن، راهی دراز در پیش است.

سرما و وحشت در مرز اردوگاه های بلاروس، واکسیناسیون اجباری در اتریش با افزایش بیماران کرونایی، گرسنگی و قحطی شدید در کنگو و و درمان میگرن با سبزیجات تیره از دیگر عناوین مهم ترین رویدادهای امروز روزنامه جهان هستند.

سرما و وحشت

وال ستریت جورنال، روزنامه آمریکایی نوشت است: پناهجویان دیگر امیدی به گذر از مرزهای بلاروس و لهستان ندارند، آن ها مجبور به ترک اردوگاه های سرد در مرز بلاروس هستند. همچنین اتریش، نخستین کشور اروپایی شد که واکسیناسیون در آن اجباری و با افزایش بیماران کرونایی، قرنطینه در آن اعمال می شود، پس از آن هلند نیز با وجود ایمن بودن کشور، بیماران و بستری شدگان در آن افزایش یافته اند و نگاه دیگر به هند است. نارندرا مودی، نخست وریز هند قانون اصلاح کشاورزی را پس از یک سال اعتراض کشاورزان و دامداران، لغو کرد. هراس اروپا، نه از پناهجویان که از بازگشت حکومت های عوامگرای راست و ضد مهاجرت است که بحران مرز بلاروس و لهستان، این را هشدار داد.

کنگو در قحطی

گاردین، روزنامه انگلیسی هم اینگونه نوشته: کنگو از گرسنگی دارد می میرد. میلیون ها تن در خطر گرسنگی و قحطی اند. آن ها به فلیکس شیس کدی، رئیس جمهوری شان، امیدی ندارند و دست به دامان فضای مجازی شده اند و این بار در هشتک، کنگو از گرسنگی دارد می میرد.

آنها نخست از جو بایدن، خواسته اند تا چاره ای بیندیشد. بیست و هفت میلیون تن در کنگو در خطر مرگ از گرسنگی اند؛ این در حالی است که کنگو صاحب مزارع غنی بسیار است، پس چرا  بیست و دو میلیون در خطر مرگ از گرسنگی و قحطی اند؟ دو دهه است که جهان به تماشای گروه های شبه نظامی اند که در کنگو به کشتار و غارت این سرزمین درگیرند. 

در حاشیه خبرها آمده است:

درمان میگرن

مجله علمی ریپورتس هم نوشته است: میگرن سخت عکاس شصت ساله در آمریکا، با گیاهخواری درمان شده است. بیش از یک دهه سردردهای میگرن، گریبانگیر او بود و اکنون با گیاهخواری، به ویژه سبزی های تیره از دردهای آن رها شده است. پژوهشگران با شناسایی او، آن چنان که در گزارش مجله علمی، «کیس ریپورتس» آمده، باید در درمان دارویی میگرن، تجدید نظر شود.

دکتر «دوآن ملور»، متخصص تغذیه در مدرسه طب آستون بر گیاهخواری با سبزی های تیره به ویژه برای درمان میگرن تاکید دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کاریکاتور تغییرات آب و هوایی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلاء به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها اغلب بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند باعث سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند.

و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل سایر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

کد خبر 6090454

دیگر خبرها

  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان