Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@05:45:58 GMT

پاریس در دود و آتش

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۷۱۴

پاریس در دود و آتش

هواداران جنبش اعتراضی در فرانسه موسوم به جلیقه زرد‌ها در سالگرد شکل گرفتن اعتراضات سراسری، عصر شنبه به وقت تهران در حالی در خیابان‌های پاریس تجمع کردند که برخی رسانه‌ها از یک آتش‌سوزی در مرکز این شهر به دلایل نامشخص خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این تجمع در منطقه دوازده جنوب شرقی پاریس پایتخت فرانسه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر جلیقه زردها، مخالفان محدودیت‌های کووید-۱۹ و گروهی از تظاهرات‌کنندگان با لباس سیاه به آن پیوستند.

در این دور از تجمعات نیرو‌های پلیس حضور پررنگی در پاریس داشتند. بخشی از تظاهرات‌کنندگان تلاش کردند از مسیر برنامه‌ریزی‌شده منحرف شوند، اما با مقاومت پلیس مواجه شدند. گروهی از معترضان یک ایستگاه اتوبوس را در مسیر خود آسیب زدند.

به گفته خبرنگار اسپوتنیک که از نزدیک شاهد تجمع مردمی در پایتخت فرانسه بود، پلیس علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

اعتراضات گسترده جلیقه زرد‌ها در نوامبر ۲۰۱۸ در فرانسه با تقاضای عدم افزایش مالیات بر سوخت و قیمت بنزین آغاز شد. سپس این جنبش فهرست مطالبات را گسترش داد تا طیفی از امور اجتماعی و سیاسی را در برگیرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز از آتش سوزی در یکی از ساختمان‌های پاریس خبر داد. بر اساس این گزارش، آتش سوزی بزرگی در ساختمانی نزدیک به یک نقطه گردشگری در مرکز پاریس شعله‌ور شد. این آتش سوزی نزدیک میدان «اپرا» رخ داد.

به دنبال این حادثه و ورود آتش نشانان به صحنه، به مردم توصیه شد با توجه آتش سوزی شدید از ورود به این منطقه اجتناب کنند. به گفته اورژانس هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده و این حادثه تلفات جانی نداشته است. این میدان در پاریس در میان بازدیدکنندگان محبوب است، زیرا منظره‌ای از خانه اپرا به سبک ایتالیایی ارائه می‌دهد.

چندی قبل نیز حدود هزار و دویست معترض به سیاست‌های دولت فرانسه در قبال تغییرات اقلیمی، همزمان با تظاهرات مشابهی در گلاسکو، وارد خیابان‌های شهر رِن شدند. علاوه بر معترضان به تغییرات اقلیمی، جلیقه زرد‌ها و گروه‌های ضد فاشیستی نیز به این تجمع افزوده شدند. در نهایت مأموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن این معترضان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پاریس آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴