Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:29:10 GMT

بسیج در ۱۲۳ مرکز واکسیناسیون کرونا خدمات‌ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۹۰۳

بسیج در ۱۲۳ مرکز واکسیناسیون کرونا خدمات‌ می‌دهد

به گزارش ایرنا محمدحسین کفعمی، روز شنبه در آیین جشنی که به مناسبت تزریق ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مراکز تحت مدیریت بسیج دانشجویی استان خراسان‌ رضوی برگزار شد، افزود: بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا که اطلاعات پزشکی عمومی در این زمینه بسیار اندک بود، حضوری فعال در عرصه‌های مختلف مقابله با آن داشت که اوایل بیشتر در عرصه‌های اطلاع‌رسانی بود و در نهایت با سرعت گرفتن ورود واکسن به کشور و افزایش ظرفیت واکسینه کردن افراد، وارد این حوزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خراسان‌ رضوی از استان‌هایی بود که در اوایل، سرعت واکسیناسیون آن به علت اوج‌گیری موج پنجم کرونا و مشکلاتی که بیمارستانها داشتند، کم بود اما اکنون به حد نصاب مطلوبی در این زمینه رسیده‌ و بخشی از این مرهون همت و مجاهدت بسیج دانشجویی است.
 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در سخنانی برپایی این جشن را مربوط به تامین بیش‌ از هزار و ۴۰۰ نیروی مورد نیاز ۳۷ مرکز واکسیناسیون سطح شهر مشهد دانست، گفت: بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه راه‌اندازی و اداره شد و یکی از اتفاقات مبارکی که افتاد تزریق بیش از ۶۰۰ هزار دز واکسن در چهار مرکز تحت مدیریت بسیج دانشجویی بود.

دکتر برهان دلیری فر افزود: بر اساس آخرین آمار ارائه شده ۹۰ درصد نیروهای فضای واکسیناسیون مشهد با مدیریت جریان دانشجویی تامین شده‌ است و عملاً زمانی‌که بسیج دانشجویی وارد بحث واکسیناسیون شد آمار تزریق واکسن ما حدود ۳۳ درصد بود که اکنون به ۸۳ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه تمام نیروهای به کار گرفته شده در ۳۷ مرکز از ۴۲ مرکز سطح شهر مشهد از جریان دانشجویی و از خود بچه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شده‌است، ادامه داد: این کار نشان داد جریان دانشجویی می تواند خیلی توانمندتر از بسیاری از دیگر بخشها عمل کند و مسوولان حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی نیز به این نتیجه رسیده اند که اگر جریان دانشجویی نبود ما موجی بسیار سهمناک تر از موج پنجم کرونا را در مشهد تجربه می‌کردیم.


در این مراسم که با قدردانی از فعالان بسیج دانشجویی در حوزه واکسیناسیون کرونا همراه بود از «کتاب راهنمای پیشگیری و مراقبت کرونا» تالیف دکتر محمد قاسمیان نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور ویروس کرونا مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد جریان دانشجویی بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی