Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@04:47:55 GMT

افتادن مگس درغذا چه کاری باآن میکند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۹۵۹

کارشناسان دریافته اند که اکثر گونه‌های شناخته شده مگس دندان ندارند و نمی‌توانند غذای جامد بجوند، زیرا قسمت‌های دهان آن‌ها شبیه نی‌های اسفنجی است. ناطقان: به نقل از روسیا الیوم؛ هنگامی که مگسی روی غذای شما فرود می‌آید، باید شیره‌های گوارشی را آزاد کند تا آن را به صورت مایع ببلعد. به طور خلاصه، برخی از مگس‌ها از رژیم غذایی مایع پیروی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی مگس‌ها برای اینکه غذای بیشتری را در معده خود نگه دارند، سعی می‌کنند مایعات موجود در آنچه قبلاً خورده اند را کاهش دهند. حشرات غذا را به صورت حباب‌های استفراغ خشک می‌کنند. هنگامی که مقداری از آب آن تبخیر شد، می‌تواند این غذای غلیظ‌تر را بخورد.

انسان برای دریافت مواد مغذی از غذا نیازی به این همه آب دهان و استفراغ ندارد، اما در بزاق خود شیره گوارشی تولید می‌کند، آنزیمی به نام آمیلاز که برخی نان‌ها را در حین جویدن پیش هضم می‌کند.

آمیلاز نشاسته را که نمی‌توانید طعم آن را بچشید، به قند‌های ساده مانند گلوکز تجزیه می‌کند که می‌توانید طعم آن را بچشید. به همین دلیل است که نان هر چه بیشتر بجوید شیرین‌تر می‌شود.

هنگامی که مگس‌ها فرود آمدند، از گیرنده‌های روی پا‌ها برای شناسایی غذا استفاده می‌کنند.

ممکن است متوجه شده باشید که مگسی پاهایش را به هم می‌مالد، مانند مشتری گرسنه‌ای که برای یک غذا آماده می‌شود. به این کار نظافت می‌گویند - مگس اساساً خودش را مرتب می‌کند و همچنین حسگر‌های چشایی را روی مو‌های نرم پاهایش می‌کشد تا ایده بهتری از آنچه در غذایی که روی آن فرود آمده است را دریافت کند.

- آیا باید غذایی را که مگس روی آن افتاده است دور بریزید؟

وقتی یک مگس غذای شما را لمس می‌کند، احتمالاً این تنها چیزی نیست که مگس در آن روز بر روی آن فرود آمده است. مگس‌ها اغلب روی اجسام درشت مانند زباله یا مواد غذایی پوسیده که مملو از میکروب هستند می‌نشینند؛ و میکروب‌ها می‌توانند پرواز کنند، و اگر مگس به اندازه کافی بماند، ممکن است به وعده غذایی شما وارد شود.

این بسیار خطرناک‌تر از بزاق او است، زیرا برخی از میکروب‌ها می‌توانند باعث بیماری‌هایی مانند وبا و حصبه شوند. با این حال، اگر مگس بیشتر از چند ثانیه باقی نماند، احتمال انتقال میکروب کم است و ممکن است غذای شما خوب باشد.

برای جلوگیری از فرود حشرات روی غذایتان، باید همیشه آن را بپوشانید و اگر خانه شما پر از مگس است، می‌توانید از تله‌های ساده برای خلاص شدن از شر آن‌ها استفاده کنید. گیاهان گوشتخوار همچنین می‌توانند مگس‌ها را بخورند و به کنترل تعداد آن‌ها کمک کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مگس ، غذا ، دهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مگس غذا دهان مگس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • باز هم یک حکم قضایی خاص در عجب‌ شیر
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی