Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:56:10 GMT

«دارا و سارا» و «باربی» در سرشاخ!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۹۷۳

«دارا و سارا» و «باربی» در سرشاخ!

مهدی اسدی، تولیدکننده اسباب‌بازی می‌گوید: ما اگر ده‌ها سال هم برای عروسک‌های «دارا و سارا»، که تولید طراح‌های خودمان بود، تبلیغ می‌کردیم، ممکن نبود فروشی را که «باربی» یا «لِگو» دارد تجربه کنیم، چراکه متخصصانی برای ساخت لگو و باربی مطالعه و تحقیق کرده‌اند. حتی اگر در داخل ایران هم به جزئیات فیزیک عروسک‌های باربی ایراد گرفته‌ شود، اتفاقی نمی‌افتد و چیزی که اهمیت دارد، این است که کودکان عروسک‌های «باربی» یا اسباب‌بازی‌های «لگو» را دوست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی که در ششمین جشنواره اسباب‌بازی رتبه نخست تولید ماشین‌های اسباب‌بازی فلزی را کسب کرده است، درباره علت ماندگاری و محبوبیت برخی اسباب‌بازی‌ها در فرهنگ‌های مختلف به خبرنگار ایسنا توضیح داد: شاید بزرگ‌ترین راز ماندگاری اغلب شرکت‌هایی که خارج از ایران به کار تولید اسباب‌بازی می‌پردازند، «حضور طراح‌های بسیار خوش‌فکر» و «تبلیغات خوب» باشد. سال‌های گذشته، در ایران طراح‌های ایرانی به‌همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی، عروسک‌هایی تولید کردند، اما این عروسک‌ها به‌دلیل وزن زیاد (تقریباً ۹۰۰ گرم) و فیزیک عجیبی که داشت معمولاً موردپذیرش کودکان واقع نمی‌شد. کمپانی‌های خارجی به‌طور معمول چیزی را می‌سازند که به‌طور کامل درباره آن فکر شده و می‌دانند به چه علت و برای چه قشری قرار است آن را بسازند، بنابراین موفق می‌شوند. آن‌ها علاوه‌بر این‌که در زمینه طراحی و خلاقیت موفق عمل می‌کنند و محصولات حساب‌شده و دقیقی می‌سازند، از نیازمندی‌های رده سنی گروه هدف اطلاع کامل دارند. ما اگر ده‌ها سال هم برای عروسک‌های «دارا و سارا»، که تولید طراح‌های خودمان بود، تبلیغ می‌کردیم، ممکن نبود فروشی را که «باربی» یا «لِگو» دارد تجربه کنیم، چراکه متخصصانی برای ساخت لگو و باربی مطالعه و تحقیق کرده‌اند. حتی اگر در داخل ایران هم به جزئیات فیزیک عروسک‌های باربی ایراد گرفته‌ شود، اتفاقی نمی‌افتد و چیزی که اهمیت دارد، این است که کودکان عروسک‌های «باربی» یا اسباب‌بازی‌های «لگو» را دوست دارند.

او در ادامه ضمن ابراز خرسندی از بهبود وضعیت مساعد کیفی اسباب‌بازی‌های تولید داخل، درباره علل عمیق موفقیت بعضی از برندهای خارجی اسباب‌بازی بیان کرد: خوشبختانه در ایران روزبه‌روز اوضاع رو به‌ بهبودی‌ است و تولیدکنندگان لگو را هم در ایران تولید می‌کنند. مسئله اصلی این است که واردات لگو دیگر صرفۀ اقتصادی نداشت و متوقف شد. یکی از اصول و قواعدی که تولیدکنندگان خارجی اسباب‌بازی آن را در نظر دارند و به‌تبع آن فروش زیادی را تجربه می‌کنند، به‌دلیل بررسی و شخصیت‌شناسی دقیقی‌ است که از کودکان صورت می‌گیرد و طراحی دقیقی‌ است که طبق مطالعات انجام می‌شود.

این تولیدکننده که به گفته خود ۲۰ سال در عرصه واردات و فروش اسباب‌بازی فعالیت داشته‌است، ضمن توضیح درباره تفاوت اسباب‌بازی‌های ایرانی و خارجی، درباره نقاط ضعف و قوت اسباب‌بازی‌های تولید داخل خاطرنشان کرد: قیمت اسباب‌بازی‌های ایرانی به‌مراتب از نمونه‌های خارجی به‌صرفه‌تر است و به‌لحاظ کیفیت هم ما حرفی برای گفتن داریم و با رقبای خارجی در رقابت‌ایم. حتی بعضی از شرکت‌ها در تلاش‌اند تا خودشان را به استانداردهای اروپایی برسانند.

مهدی اسدی همچنین درباره قرابت اسباب‌بازی‌های وارداتی با فرهنگ ایرانی، و نزدیکی اسباب‌بازی‌های ساخت داخل با استانداردهای جهانی گفت: در سال‌های اخیر، اسباب‌بازی‌های تولید داخل رشد بسیار خوبی داشته‌اند. بدین‌صورت که کارخانه‌ها مواد اولیه سالم و خوب از پتروشیمی تهیه کرده و در کیفیتی که به مشتری ارائه می‌دهند محصولات خوبی را عرضه می‌کنند. شاید تا سال‌های گذشته نقص‌هایی وجود داشت، اما اخیراً در زمینه تولید اسباب‌بازی رشد بسزایی کرده‌ایم و امید می‌رود که حمایتِ بیشتری از تولیدکنندگان بشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسباب بازی كودكان توليد عروسک دارا و سارا عروسک باربی اسباب بازی اسباب بازی ها عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی

برای خرید قطعات ماشین لباسشویی از پخش قطعات لباسشویی، لازم است مرکز پخشی را انتخاب کنید که محصولات تولید داخل و خارج و اصل و استوک را داشته باشد.

خرید قطعات ماشین لباسشویی از پخش قطعات لباسشویی

اگر به‌دنبال یک قطعه کمیاب برای ماشین‌ لباس‌شویی قدیمی خود هستید و یا می‌خواهید از مرکز پخش عمده قطعات لباسشویی، انواع لوازم لباسشویی را برای مغازه خود بخرید، این مقاله اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. ما در اینجا اطلاعات مفیدی را درباره لوازم ماشین لباسشویی، تولیدکنندگان قطعات لباسشویی و پخش قطعات لباسشویی ارائه می‌کنیم.

بورس قطعات لباسشویی در تهران کجاست؟

بورس قطعات لباسشویی در تهران، همین‌جا زیر انگشتان شما قرار دارد! دیگر لازم نیست برای پیداکردن نمایندگی قطعات لباسشویی و خرید قطعات لباسشویی، تهران را بگردید. شما می‌توانید برای فروش عمده قطعات لباسشویی به‌راحتی و با کلیک روی این لینک، قیمت قطعات ماشین لباسشویی را متوجه شوید و انواع این قطعات را از مرکز آنلاین قطعات لباس شویی خریداری کنید.

انواع قطعات یدکی ماشین لباسشویی

قطعات یدکی لباسشویی معمولا چند نوع‌اند:

•قطعات لباسشویی اصلی

•قطعات استوک

•قطعات تولیدی وارداتی

•قطعات تولید داخلی

در ادامه با هر کدام از این قطعات و موارد مصرف آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

قطعات لباسشویی اصلی

لوازم یدکی ماشین لباسشویی اصلی، قطعاتی هستند که توسط شرکت سازنده ماشین لباسشویی و یا یک شرکت معتمد آن ساخته می‌شوند. این قطعات کیفیت بسیار بالایی داشته و از نظر عملکرد و دوام، تفاوتی با قطعات داخلی ماشین لباس‌شویی اصلی ندارند.

قیمت قطعات لباسشویی اصل از سایر قطعات تولیدی، وارداتی و استوک بیشتر است. معمولا این قطعات تنها در نمایندگی‌ها فروخته می‌شوند. اما با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌های علیه ایران، برخی از برندهای معروف لوازم خانگی، نمایندگی در داخل ایران ندارند. به‌همین دلیل نیز برخی از مراکز فروش قطعات لباسشویی، این قطعات را به‌شکل غیررسمی از نمایندگی برندها در کشورهای همسایه خریداری کرده و وارد کشور می‌کنند.

اگر قصد خرید قطعات اصلی را دارید، لازم است با ثبت شماره‌ای که روی قطعه حک شده است در سایت فروشنده، از کیفیت و اصل‌بودن محصول مطمئن شوید.

قطعات استوک

قطعات استوک به قطعات اصلی دست دوم گفته می‌شود. برخی از قطعات ماشین لباسشویی بسیار گران هستند و یا به دلیل قدیمی‌بودن دستگاه و یا مشکلات مربوط به تحریم‌ها به ایران وارد نمی‌شوند. در این موارد می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را از یک مرکز فروش قطعات استوک لباسشویی خریداری کنید. این مراکز، قطعات اصلی دست دوم، اما سالم را از دستگاه‌های اسقاطی خارج کرده و یا به داخل کشور وارد می‌کنند.

برای خرید قطعات استوک، لازم است مطمئن شوید که قطعه مورد نظر به‌درستی کار می‌کند؛ در غیر این صورت هزینه‌ای که برای این لوازم یدکی لباسشویی صرف می‌کنید به هدر خواهد رفت.

قطعات استوک قیمت کم‌تری نسبت به قطعات اصلی نو دارند، اما ممکن است از قطعاتی که به وسیله تولید کنندگان قطعات لباسشویی در داخل تولید شده و یا از کشور چین وارد می‌شوند، گران‌تر باشند.

قطعات تولیدی وارداتی

قطعات تولیدی وارداتی، قطعات یدکی هستند که توسط انواع تولیدی قطعات لباسشویی در خارج از کشور (مخصوصا چین) تولید می‌شوند. این قطعات کیفیت انواع اصلی را ندارند، اما می‌توانند ماشین لباسشویی شما را نجات دهند.

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های فروش عمده قطعات لباسشویی در خارج از کشور هستند که قطعات یدکی انواع ماشین لباسشویی را تولید و به کشورهای مختلف از جمله ایران صادر می‌کنند.

قیمت این قطعات، معمولا کم‌تر از دو نوع اول است؛ با این حال، قیمت بسته به کیفیت و نوع قطعه، می‌تواند متفاوت باشد.

قطعات تولید داخلی

انواع تولید کننده قطعات لباسشویی در ایران وجود دارند که لوازم یدکی انواع ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی را تولید می‌کنند. قطعات ساخت داخل، بسته به شرکت‌های سازنده قیمت متفاوتی دارند؛ اما با توجه به اینکه با دلار آزاد وارد کشور نمی‌شوند، ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر و حتی با کیفیت‌تر از انواع لوازم یدکی وارداتی باشند.

این شرکت‌ها فروش اینترنتی قطعات ماشین لباسشویی را به‌شکل عمده و جزئی بر عهده دارند و به صاحبان ماشین‌های لباس‌شویی و همچنین مغازه‌های فروشنده قطعات یدکی کمک می‌کنند، تا قطعات لباسشویی بازار تهران را با قیمت مناسب خریداری کنند.

از چه مرکز پخشی قطعات یدکی ماشین لباسشویی را بخریم؟

شما می‌توانید لوازم ماشین لباسشویی را از انواع شرکت تولید کننده قطعات لباسشویی خریداری کنید. اما اگر بتوانید یک مرکز فروش قطعات ماشین لباسشویی پیدا کنید که هم قطعات تولید داخل و خارج را عرضه کرده و هم قطعات اصلی و استوک را داشته باشد، می‌توانید همه نیازهای خود را یک‌جا برطرف کنید.

کد خبر 749358

دیگر خبرها

  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد