Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هیچ سرانه‌ای از ابتدای سال تاکنون به مدارس پرداخت نشده و مدارس ناچارند با کمک اولیاء بودجه جاری مدرسه را تأمین کنند. - اخبار استانها -

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات لایحه رتبه‌بندی را به صحن ارائه کرد و قرار بود 25 هزار میلیارد تومان برای اجرا به این لایحه اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ابتدا با این مبلغ موافقت کرد و بعد اعلام داشت که دولت از عهده تأمین این بودجه برنمی‌آید و این لایحه اکنون در تأمین منابع مالی مانده است.

وی درباره جزئیات طرح تدریس زبان‌های قومی در مدارس با بیان اینکه این طرح برای احیای زبان‌های محلی مطرح شد افزود: زبان محلی نشانگر فرهنگ و ادبیات محلی است که باید حفظ شود اما مدت‌ها است که زبان‌های محلی توسط نسل جدید دنبال نمی‌شود.

رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس را چگونه گزارش دهید؟سپاه تجهیزات مدارس محروم استان گیلان را تامین می‌کند9 آسیب برنامه‌های پرورشی مدارس/ آمارسازی در فعالیت‌های تربیتی برای انحراف مدیران

احمدی با اشاره به اینکه ما برای جلوگیری از از بین رفتن زبان‌های محلی کلیات طرح مذکور را در کمیسیون آموزش مجلس  تصویب کردیم عنوان داشت: بر این اساس درس زبان محلی در دوره متوسطه اول و دوم در مدارس تدریس می‌شود.

وی گفت: این طرح در سامانه مجلس بارگذاری و پس از تصویب کلیات آن در صحن، جزئیات را بررسی و به شورای نگهبان ارجاع می‌دهیم و پس از تأیید، وزارت آموزش و پرورش باید اقدام به تألیف کتب درسی زبان‌های محلی کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره ریل‌گذاری مجلس برای رفع ناعدالتی‌های آموزشی افزود: یکی از راه‌های رعایت عدالت آموزشی، تقویت مدارس دولتی است تا امکانات آموزشی و معلمان برتر تنها به مدارس غیردولتی اختصاص نیابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که مدارس غیردولتی بار بزرگی را دوش دولت برمی‌دارند اما تلاش ما در جهت اختصاص امکانات بیشتر برای تقویت مدارس دولتی است‌.

وی درباره اختصاص امکانات به مدارسی نظیر شاهد با اشاره به اینکه اختصاص امکانات به این مدارس به قیمت کم کردن سرانه مدارس دولتی نیست گفت: اگر سرانه خوبی برای مدارس دولتی ببینیم خیلی از دانش‌آموزان دیگر رغبتی برای تحصیل در مدارس غیردولتی نخواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه مهم این است که اگر در مدارس غیردولتی شاهد رتبه‌های برتر در آزمون سراسری هستیم در مدارس دولتی نیز باید این خروجی را شاهد باشیم افزود: سال گذشته و همچنین امسال بودجه خوبی را برای سرانه مدارس دولتی در نظر گرفتیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دلیل تأمین نشدن بودجه مورد نظر، سرانه مدارس دولتی پرداخت نمی‌شود و از ابتدای سال تاکنون هیچ سرانه‌ای به مدارس پرداخت نشده است که مدارس ناچارند با کمک اولیاء بودجه جاری مدرسه را تأمین کنند.

انتهای پیام/614

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدارس غیردولتی زبان های محلی مدارس دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند