Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از phys.org، ناسا و آزمایشگاه عالی تحقیقات هسته‌ای فدرال آمریکا در روز جمعه درخواستی را برای ارائه پیشنهادات سیستم قدرت شکافت سطحی ارائه کردند و به این ترتیب اگر کسی ایده خوبی در مورد چگونگی راه اندازی یک نیروگاه شکافت هسته‌ای در ماه دارد، دولت آمریکا خواهان بحث در مورد آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا در حال همکاری با آزمایشگاه ملی آیداهو در وزارت انرژی آمریکا است که تا پایان این دهه یک منبع انرژی مستقل از خورشید را برای ماموریت‌های ماه ایجاد کند.

سباستین کوربیسیرو، سرپرست پروژه انرژی سطحی شکافت در آزمایشگاه، در بیانیه‌ای گفت: "ارائه یک سیستم قابل اعتماد و پرقدرت در ماه، گام حیاتی بعدی در اکتشاف فضایی انسان است و دستیابی به آن به ما مربوط می‌شود.با موفقیت حضور پایدار انسان در ماه، هدف بعدی ما مریخ خواهد بود."

ناسا می‌گوید که نیروی شکافت سطحی می‌تواند انرژی پایدار و فراوانی را بدون توجه به شرایط محیطی در ماه یا مریخ فراهم کند. جیم رویتر، معاون مدیر مأموریت فناوری فضایی ناسا، در بیانیه‌ای گفت که انتظار دارم سیستم‌های قدرت سطح شکافت برای طرح‌های به منظور معماری‌های نیرو در ماه و مریخ، حتی نوآوری بر روی زمین مفید باشند. قرار است این راکتور روی زمین ساخته و سپس به ماه فرستاده شود.

تامین انرژی کافی برای حضور ده ساله انسان روی ماه

طرح‌های ارائه شده برای سیستم قدرت سطح شکافت باید شامل هسته راکتور با سوخت اورانیوم، سیستمی برای تبدیل نیروی هسته‌ای به انرژی قابل استفاده، سیستم مدیریت حرارتی برای خنک نگه داشتن راکتور و  همینطور سیستم توزیعی باشد که برای حضور ۱۰ ساله روی ماه کمتر از ۴۰ کیلووات انرژی مدوام  تولید نکند.

برخی از الزامات دیگر مانند  خاموش و روشن شدن سیستم بدون کمک انسان بتواند از روی عرشه فرودگر قمری کار و آن را از فرودگر جدا کرد و روی یک سیستم متحرک کار گذاشت و روی سطح ماه حمل کرد. علاوه بر این، هنگامی که این سیستم از زمین به ماه پرتاب می‌شود، باید در داخل استوانه‌ای به قطر ۴ متر و طول ۶ متر قرار گیرد و وزن آن نباید بیش از ۶ هزار کیلوگرم باشد. درخواست‌های پیشنهادی برای طراحی اولیه سیستم هستند و باید تا ۱۹ فوریه ارسال شوند.

آزمایشگاه ملی آیداهو در گذشته با ناسا روی پروژه‌های مختلفی کار کرده است. اخیرا، این آزمایشگاه به مریخ نورد «پرسویرنس» ناسا با یک سیستم قدرت رادیوایزوتوپ کمک کرد که گرمای تولید شده از تجزیه طبیعی پلوتونیوم-۲۳۸ را به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند. این مریخ نورد که به اندازه خودرو است، در ماه فوریه بر روی مریخ فرود آمد و همچنان در سیاره سرخ فعال باقی مانده است.

وزارت انرژی همچنین در حال همکاری با شرکت‌های خصوصی در طرح‌های مختلف انرژی هسته‌ای، به ویژه در نسل جدید نیروگاه‌های کوچک‌تر است که از راکتور‌های کوچک مدولار تا راکتور‌های کوچک متحرک را شامل می‌شود و می‌توان به سرعت آنها را راه‌اندازی و در صورت عدم نیاز، آنها را غیر فعال کرد.

بیشتر بخوانید

کشف تله‌های سرد دی اکسید کربن برای اولین بار در ماه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راکتور هسته ای ناسا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی

تین نیوز

شرکت آلستوم با استفاده از حمل و نقل ریلی خودکار در فرودگاه جده، به دنبال ارتقا خدمات رسانی به مسافران این فرودگاه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت ژلیزنی داروگامیرا، مقامات سعودی پیشبینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰ ترافیک مسافری به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان ، به ۱۱۴ میلیون مسافر برسد و به همین منظور به دنبال اقداماتی برای پاسخ به این رشد مورد انتظار هستند.

بر این اساس عربستان سعودی قراردادی را با شرکت آلستوم امضا کرد که بر اساس آن سیستم حمل و نقل خودکار مسافر در این فرودگاه نوسازی شده و این امر افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت حمل مسافر در این فرودگاه را به دنبال دارد.

در این راستا شرکت آلستوم مسئولیت طراحی، آزمایش و راه اندازی سیستم حمل و نقل ارتقا یافته Innovia 300 (APM) را بر عهده خواهد گرفت که این سیستم ۴ واگنه به به ترمینال ۱ فرودگاه ملک عبدالعزیز جده خدمت می کند.

در این زمینه قرار است علاوه بر ده واگنی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، چهار واگن مدرن Innovia APM نیز اضافه شود.
این قرارداد همچنین شامل ارتقا سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات، نصب درهای پلت فرم، ارتقا سیستم امنیت سایبری و افتتاح یک مرکز جدید کنترل ترافیک است.

همچنین ناوگان عملیاتی قطارهای بدون سرنشین به جدیدترین سیستم های فیلمبرداری مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ