Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: بحران آب باید در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی لحاظ شود چرا که در سال آبی اخیر شاهد خسارات سنگین کم‌آبی به باغداران و کشاورزان بودیم. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به اثرات منفی بحران آب و تنش آبی در کاهش تولید محصولات باغی و کشاورزی اظهار داشت: محدود شدن 40 تا 70 درصدی میزان کشت تابستانه و پاییزه استان قزوین در برخی نقاط مانند تاکستان و بویین‌زهرا خسارات مالی سنگینی به کشاورزان وارد کرده و باید برای جبران این خسارات زودتر اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته همه کشاورزی و زراعت در کل کشور از تنش آبی آسیب دیده ولی در استان قزوین و به ویژه شهرستان تاکستان که جزو قطب‌های تولید محصولات باغی و کشاورزی در رده ملی هستند، میزان این خسارت‌ها بیشتر از جاهای دیگر است و البته اثرات این خسارت‌ها در بازار با افزایش قیمت محصولات باغی و زراعی مشاهده کردیم.

رحمانی ادامه داد: به همین خاطر انتظار ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است که بحران آب در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی لحاظ شود چرا که در سال آبی اخیر شاهد خسارات سنگین کم‌آبی به باغداران و کشاورزان بودیم و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سال آبی جاری هم کمابیش مشکلات خشک‌سالی ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد:‌ البته اصلاح نرخ خرید تضمینی محصولات راهبردی مانند گندم و کشمش هم جزو سیاست‌های اقتصادی ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است و تلاش می‌کنیم ضمن همکاری کامل با کمیسیون تخصصی و همچنین وزارت جهاد کشاورزی تا جایی که ممکن است نرخ خرید تضمینی را به نفع کشاورزان و باغداران تغییر دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی: خرید تضمینی ‌دام عشایر پیش‌بینی شد‌کشت دیم به جای آبی در مناطق مستعد جایگزین می شود/ تبدیل خرید تضمینی به جای قیمت تضمینیروایت تسنیم از روزگار سیاه چای / خصوصی‌سازی صنعت چای به قیمت نابودی 187 کارخانه / خرید تضمینی پس از "مرگ چای"

اصلاح نرخ تضمینی کشمش روی ریل اجرا قرار می‌گیرد

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت قیمت کشمش به عنوان مهمترین محصول صادراتی استان قزوین گفت: به هر حال شهرستان تاکستان بزرگترین تولیدکننده کشور است و اصلاح نرخ خرید تضمینی کشمش همواره جزو مطالبات اهالی این شهرستان است که از هزاران سال قبل تا امروز معیشت خود بر تولید و فروش این محصول بنا کرده‌اند.

رحمانی افزود: با توجه به رایزنی‌های صورت‌گرفته با وزارت جهاد کشاورزی بنا داریم اصلاح قیمت خرید تضمینی را روی ریل اجرا قرار دهیم و ضمن افزایش صادرات این محصول به کشورهای همسایه جلوی قاچاق و خراب شدن کشمش‌های موجود در انبار روستاییان را بگیریم. البته اصلاح نرخ تضمینی کشمش هم به توان مالی دولت بستگی دارد و همچنان در این حوزه همچنان مشغول رایزنی هستیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین کشاورزی مجلس استانداری قزوین کشاورزی نرخ خرید تضمینی محصولات اصلاح نرخ بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند