Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:14:04 GMT

مقام یمنی: روزانه بیش از ۳۰۰ کودک در جنگ کشته می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۴۲۹۷

مقام یمنی: روزانه بیش از ۳۰۰ کودک در جنگ کشته می شوند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "الصحافه الیمنیه"، القباطی افزود:۴۳ درصد نوزادان تازه متولد شده که ناقص الخلقه و نارس هستند به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی زنده نمی مانند.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی مورد حمایت انصارالله یمن نیز گفت که جنگ و محاصره تحمیلی علیه کشورش تأثیرات منفی برای کودکان داشته و از آغاز جنگ، آنها نخستین قربانیان آن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک در صنعاء برگزار شد، مسؤولیت جهانیان در برابر این کودکان یمنی را که روزانه صدها نفر از آن‌ها در جنگ مستقیم یا محاصره می‌میرند، به آن‌ها یادآوری کرد.

«علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر یمن نیز در این باره گفت که به هشتمین سالگرد جنگ یمن و محاصره نزدیک شده‌ایم و سازمان‌های بشردوستانه از جمله سازمان ملل به وظایف خود در حمایت از یمنی‌ها به ویژه کودکان عمل نکردند.

وی اوضاع کودکان در یمن را دشوار دانست و گفت، میلیون‌ها کودک تحت محاصره قرار دارند و تجاوزگری موجب دردها و رنج‌های روحی و جسمی آنان شده است.

حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن که بیش از هفت سال به طول انجامیده است، تاکنون خسارت زیادی به زیرساخت‌ها و بخش های مختلف این کشور از جمله بخش بهداشت این کشور وارد کرده است.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد جنگ یمن سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم