Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اخیراً با ورود جدی قوه قضاییه به مسائل سازمان اموال تملیکی و دستور اکید و تعیین سازوکار برای این مسئله، شاهد اتفاقات خوبی بودیم که جای خرسندی است چراکه از به تاراج رفتن بخشی از سرمایه ملت چه در قالب سرمایه خصوصی و چه سرمایه در قالب مزایده و سرمایه عمومی جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با میزان، درباره رسوب کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور، اظهار‌داشت: متاسفانه رسوب کالا‌ها در بنادر یکی از اتفاقات بسیار ناگوار است. البته اخیرا رئیس قوه قضاییه به موضوع اموال تملیکی ورود کرد که اقدام بسیار خوبی بود.

وی بیان داشت: رئیس قوه قضاییه به صورت جدی با این مسئله برخورد کرد. در واقع، اموال تملیکی در انبار‌های غیرمناسب نگهداری می‌شد، اموال مردم در آنجا نابود می‌شد و بعضاً به مزایده گذاشته می‌شد؛ به‌گونه‌ای که تلفن همراه را به صورت کیلویی به فروش می‌رساندند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اخیراً با ورود جدی رئیس قوه قضاییه و دستور اکید و تعیین ساز و کار برای این مسئله شاهد اتفاقات خوبی بودیم که جای خرسندی است چرا که از به تاراج رفتن بخشی از سرمایه ملت چه در قالب سرمایه خصوصی و چه سرمایه در قالب مزایده و سرمایه عمومی جلوگیری شد.

نقدعلی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع رسوب کالا در مجلس اظهار داشت: درباره رسوب کالا باید گفت که طی یک سال و نیم گذشته جلسات متعددی از سوی کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس در این زمینه برگزار شد و برخی از نمایندگان سفر‌هایی را به بنادر کشور داشتند و خوشبختانه در نهاده‌های دامی دیگر شاهد رسوب کالا نیستیم.

وی افزود: البته هر از چند گاهی شاهد رسوب کالا‌های اساسی هستیم که هم کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» و هم کمیسیون «حقوقی و قضایی» مجلس به موضوع ورود خواهند کرد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که قوه قضاییه در بحث اموال تملیکی ورود پیدا کرد و دولت هم در این زمینه همراهی کرد، باید به صورت جدی یک بار برای همیشه مسئله رسوب کالا به ویژه کالا‌های سریع الفساد مثل کالا‌های غذایی برطرف شود.

نقدعلی گفت: البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که متاسفانه امروز آزادسازی کالا‌ها درست است که ممکن است به زعم برخی از افراد موجب کاهش قیمت‌ها شود، اما متاسفانه ما احتکار کالا‌ها را هم در سطح کشور داریم، بسیاری از کالا‌ها در انبار‌های داخلی احتکار می‌شود و بعد از اینکه از گمرکات کشور ترخیص می‌شود، مجددا در انبار‌های داخلی احتکار می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از این انبارها، کالا‌های اساسی مانند لوازم اصلی خودرو و حتی کالا‌های فاسد شدنی هم وجود دارد و دپو می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر انبار‌های داخلی کشور فقط یک مقدار سبک شود، ما از لحاظ نهاد‌ه‌های دامی به اندازه کافی تامین هستیم، اما متاسفانه برخی از افراد فقط به دنبال احتکار هستند که حتماً باید با آنان برخورد اساسی شود. در واقع، از یک سو نباید اجازه داده شود که کالا‌ها در بنادر کشور بماند و رسوب کند و از سوی دیگر باید نظارت‌ها افزایش یابد تا در انبار‌های داخلی هم شاهد احتکار کالا‌ها نباشیم.   بیشتر بخوانید: اقدام رئیس دستگاه قضا در ایجاد گفتمان دیپلماسی قضایی رسواکننده چهره دروغین استکبار جهانی است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انبار های داخلی قوه قضاییه اموال تملیکی کالا ها رسوب کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی