Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران یک تولیدکننده صنعت غذا گفت: توسعه خدمات مهندسی و صدور آن به ویژه به کشورهای مختلف، از مهم‌ترین اهداف شرکت‌های هلدینگ واستریوش در سراسر کشور است.

دکتر رضا اسماعیل‌زاده کناری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر، شرایط اقتصادی جامعه، ناپایدار است چرا که قیمت مواد اولیه و محصول نهایی در یک روز با روز بعد، تفاوت دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که فروش محصول تولیدی در کارخانه‌های صنایع غذایی، صرف تامین مواد اولیه می‌شود چرا که هزینه های تولید در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها در حال افزایش است و شاهد روند ثابت در بازار نیستیم، تصریح کرد: تورم موجب می‌شود برنامه تولید تحت‌الشعاع قرار بگیرد و مهم‌تر از همه آنکه، نمی توانیم برنامه‌های دراز مدت داشته باشیم.

یک تولیدکننده صنعت غذا با بیان اینکه اگر نرخ تورم ثابتی داشته باشیم، می‌توان برنامه‌ریزی نسبی کرد، گفت: در شرایط کنونی جامعه، نرخ تورم‌مان نیز ثابت نیست و دلیل اصلی آن نیز تغییر قیمت ارز است.

اسماعیل‌زاده در ادامه با بیان اینکه با افزایش قیمت مواد اولیه، نمی‌توانید قیمت محصول نهایی را نیز افزایش دهید، اظهار کرد: با توجه به رقبایی که در بازار هستند و از سوی دیگر، کاهش قدرت خرید مردم، قیمت‌ نهایی محصول به طور معمول ثابت است اما با هزینه‌های تولید رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ای که در قبال راه‌اندازی کارخانه شده در قبال سودی که دریافت می‌شود و با شاخص‌های اقتصادی مطابقت ندارد، گفت: تنها عشق به تولید و کارآفرینی هست که ما را ماندنی کرده است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت نهایی محصول اشاره کرد و گفت: در مجموعه هلدینگ واستریوش، کیفیت حرف اول را می‌زند چرا که در این مجموعه از افرادی استفاده شده که تحصیلات آکادمیک دارند و از سوی دیگر، به دلیل تربیت دانشجویانی که مسئول فنی کارخانجات صنایع غذایی می‌شوند و همچنین محصول ما به عنوان یک شاخص برای سایر افراد محسوب شده است، موجب می‌شود که کیفیت کار به بهترین شکل ممکن باشد.

اسماعیل‌زاده در ادامه با بیان اینکه تلاش کردیم همیشه از بهترین مواد اولیه استفاده کنیم تا بحث ایمنی مصرف کننده کاملا رعایت شود، اظهار کرد: در حال حاضر، ورود به تولید، با دو نگاه مادی و معنوی خواهد بود، از لحاظ مادی که شرایط مناسبی در جامعه وجود ندارد اما ماندگاری برای بهتر شدن شرایط اقتصادی جامعه و رجوع به وجدان‌مان، دلیل افزایش کیفیت محصولاتمان است.

رئیس انجمن متخصصین صنایع غذایی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که صنعت غذا در این استان در چه وضعیتی قرار دارد، تصریح کرد: مازندران در بحث صنعت غذا از بسیاری از استان‌های کشور جلوتر است، در محصولات لبنی کارخانجات بسیار خوبی داریم و اشتغالزایی نسبتا زیادی انجام دادند و کیفیت محصول آنها، همچنان در حال ارتقا است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه تولیدی، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ فعالیت‌مان را در قالب شرکت مهندسین مشاور واستریوش را با هدف ارائه خدمات مهندسی آغاز کردیم و خوشبختانه صدور خدمات مهندسی با راه‌اندازی کارخانجات نیز در دستور کارمان قرار گرفت.

وی افزود: در ارمنستان و نخجوان کارخانجاتی را راه‌اندازی و با گسترش فعالیت‌مان، آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو را در سال ۱۳۹۰ تاسیس کردیم.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۷ نیز، برای واردات و صادرات مواد اولیه کارخانجات، تجهیزات، دستگاه‌ها و صادرات محصول، شرکت تجارت عامه در راس الخیمه امارات راه‌اندازی و دستگاه‌هایی که تا پیش از این از اروپا وارد می‌شد را به آنها به واسطه شرکت خودمان ارائه کردیم.

اسماعیل‌زاده ادامه دارد، بسیاری از محصولات غذایی مانند میوه و سبزی خشک را بر مبنای تولیدات شرکتمان صادر و سپس با گسترش فعالیت‌مان، شرکت مهندسین مشاور اشن زاینده رود را در اصفهان ثبت کردیم.

رئیس انجمن متخصصین صنایع غذایی مازندران با اشاره به اینکه آزمایشگاه عسل را به منظور کنترل کیفیت این محصول راه‌اندازی کردیم و با گسترش کارمان، هلدینگ را به سوی تولید آوردیم، گفت: از سال ۱۳۹۷ استارت کارخانه زده شد و محصولات مختلفی همچون انواع نبات ساده، زعفرانی، طعم‌دار گیاهی و غنی شده بسته بندی قند و شکر در حال حاضر تولید می‌شود و به دنبال ارتقای تولید محصولاتمان همچون تولید شکلات های پروتئینی برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال رژیم کم کالری و تقویت عضلات هستند، با هدف صادرات هستیم.

وی تاکید کرد: عمده محصولات تولیدی ما، جنبه صادرات دارد و در حال حاضر نیز محصولاتمان را به عراق و امارات صادر می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ واحد تولیدی دستگاه‌ها و تجهیزات صنایع غذایی را در مازندران راه اندازی کردیم.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه حفظ و بهبود کیفیت جز اهداف اصلی مجموعه ما است، گفت: نمایندگی‌های در ارتباط با هلدینگ واستریوش در استان‌های گلستان، شرق مازندران، گیلان، کردستان، اصفهان (خوانسار و کاشان) و فارس مستقر هستند و روند فزاینده و استقبال خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که در سراسر ایران بتوانیم شعبه‌های خود را کامل کنیم، اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما این است که اطلاعات افرادی که برای سرمایه‌گذاری وارد این صنعت می‌شوند را ارتقا دهیم چرا که معتقدیم حفظ سرمایه ملی حائز اهمیت است، بنابراین اگر مشاور توانمندی وجود داشته باشد، بر روی محصول و بازار مطالعه شود و تمام تجهیزات قابلیت ساخت را در اختیار آن سرمایه‌گذار قرار دهد، موفقیت دور از دسترس نخواهد بود.

اسماعیل‌زاده گفت: اگر مشتری مشاوره بخواهد، صفر تا ۱۰۰ فعالیتش از انتخاب محصول، طراحی کارخانه، ساخت تجهیزات و دستگاه ها، طراحی آزامایشگاه، آموزش، نصب، راه اندازی و غیره را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به مهم‌ترین هدف مجموعه تحت مدیریت خود، تصریح کرد: توسعه خدمات مهندسی و صدور آن به ویژه به کشورهای مختلف، از مهم‌ترین اهداف ما است. به دنبال آن هستیم که بحث راه اندازی صنعت غذا در هر جای ایران مدنظر قرار می گیرد اولین گزینه، هلدینگ واستریوش باشد.

اسماعیل زاده در پایان تاکید کرد: شرایط برای تولید کننده زمانی خوب می‌شود که وضعیت اقتصادی جامعه بهتر شود و در این صورت است که تولیدکننده به فکر توسعه محصولات خود می‌افتد و اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ واستریوش با اشاره به اینکه هیچ چیزی مانند تولید نمی تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و توفیق در آن به سیاست های دولت بر می‌گردد، یادآور شد: وقتی سیاست های دولت آن هم در سالی که بر اساس فرموده های رهبری، رفع موانع تولید صورت بگیرد، حمایتی باشد و مسئولان آن را به صورت اسمی در نظر نگیرند و آن مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌ هلدینگ واستریوش از مجموعه‌هایی چون شرکت مهندسین مشاور واستریوش، شرکت مهندسین مشاور اشن زاینده‌رود، آزمایشگاه صنایع غذایی واستریوش، شرکت دورین خشکبار سلامت، آزمایشگاه تخصصی عسل خوانسار و شرکت تجارت عامه در راس الخیمه امارات تشکیل شده و در حال فعالیت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع غذایی استانی اقتصادی شرکت مهندسین مشاور اسماعیل زاده خدمات مهندسی صنایع غذایی حال حاضر مواد اولیه راه اندازی دستگاه ها صنعت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو