Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بانکی‌ها و برخی دیگر از ناشران که سهامداران عمده آنها بانک‌ها هستند، مایل هستند پول و سود نقدی در مجموعه خود آنها رسوب یا به گردش درآید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن انصاری مهیاری در گفتگو با خبر نیمروزی شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت‌های بورسی رغبتی به پرداخت سود مجامع از طریق سجام ندارند، گفت: بانکی‌ها و برخی دیگر از ناشران که سهامداران عمده آنها بانک‌ها هستند، مایل هستند این پول و سود نقدی در مجموعه خود آنها رسوب یا به گردش درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: برای پرداخت سود از طریق سپرده‌گذاری، ناشر به ازای هر سهامدار باید مبلغ 250 تومان به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کند که این عدد مصوب 5 سال گذشته بوده و تاکنون افزایش نیافته، اما پرداخت همین مبلغ برای برخی از ناشران به عنوان دلیل عدم استقبال ذکر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی و مانع پیش رو برای اجرای کامل این موضوع، تراکنش‌های بانکی و کامزدها است، اظهار کرد: اگر ناشران بخواهند خود سود مجامع را پرداخت کنند هزینه‌ها بیشتر از این خواهد شد؛ علاوه بر اینکه حرکتی برخلاف تسهیل کار سهامداران که اصلی ترین عامل برای یکسان‌سازی پرداخت سود مجامع است، صورت می‌گیرد.

انصاری مهیاری ادامه داد: مردم مالکان اصلی شرکت‌ها هستند و اعضای هیات مدیره به نمایندگی از مردم که مالکان شرکت‌ها هستند، در شرکت‌ها مشغول به کار هستند؛ بنابراین باید در راستای منافع سهامداران قدم بردارند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در راستای تسهیل امور سهامداران، هیات مدیره ناشران باید تمام توان خود را به کار گیرد که این مهم به سرانجام برسد و نسبت به این موضوع نباید نگاه سودآوری و منفعت طلبانه داشته باشند.

انصاری گفت: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر متولی بازار سرمایه جلسات خوبی طی روزهای اخیر با بانک مرکزی داشته که توافق هایی خوبی در این خصوص به دست آمده است. اگر شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بتواند به عنوان بانک، مجوز تاسیس بانک تسویه را اخذ کند و به عنوان عضو مورد اعتماد در سامانه تسویه ناخالص آنی یا اتاق پایاپای پذیرفته شود، هم میزان تراکنش‌ها بالا می رود و هم اینکه هزینه‌ها به تعداد قابل توجهی کاهش می‌یابد که این موضوع می‌تواند به استقبال شرکت‌ها در استفاده از سامانه سجام برای پرداخت سود مجامع منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرابورس بازار سرمایه سازمان بورس فرابورس بازار سرمایه سازمان بورس پرداخت سود مجامع سازمان بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: در عین حال برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند پیش بینی شده تا از، بامداد تا، صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟