Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عربستان سعودی و هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره اوج گیری مرگ و میر کرونایی در اروپا از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به بیش از ۲۵۷ میلیون و ۴۳۳ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۱۶۳ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۳۲ میلیون و ۳۸۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*ماموریت رزمی آمریکا در عراق پایان می‌یابد

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، در جریان دیدار با «جمعه عناد»، همتای عراقی خود، تاکید کرد که ماموریت رزمی نیرو‌های آمریکایی در عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

*اعتراضات در فرانسه به خشونت خانگی

شهر‌های فرانسه شاهد تظاهرات علیه گذرنامه سلامت و خشونت خانگی علیه زنان بودند؛ این تظاهرات با دخالت پلیس فرانسه به خشونت کشیده شد.

*گزارش یحیی سریع از عملیات نیرو‌های یمنی

«یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تصاویری را از عملیات نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور علیه فرودگاه «ملک خالد» در عربستان سعودی منتشر کرد.

*تحولات سوریه و لبنان محوریت مذاکرات وزرای خارجه روسیه و لبنان

وزارت خارجه روسیه گزارش داد که تمرکز رایزنی‌های «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، در جریان سفر آتی وی به مسکو تحولات سوریه و لبنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: واکنش مسکو به اقدام ضد روسی کنگره آمریکا تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه *مسکو: تحولات مثبتی در روابط با آمریکا روی داده است

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می‌گوید «در روابط روسیه و آمریکا دشواری‌های بسیاری وجود دارد، اما روند مذاکرات ادامه دارد و جنبه‌های مثبتی نیز دیده می‌شود.»

*هشدار سازمات جهانی بهداشت درباره مرگ و میر کرونایی در اروپا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده در صورتی که کشور‌های اروپایی محدودیت‌های کرونایی را تشدید نکنند و واکسیناسیون را با جدیت بیشتری ادامه ندهند، حدود ۵۰۰ هزار نفر در طول فصل زمستان بر اثر کرونا در اروپا جان خود را از دست خواهند داد.

*شهادت ۷۷ کودک فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

جنبش جهانی دفاع از کودکان گزارش داد که ۷۷ کودک فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا عراق خارجه روسیه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند