Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت اجرای سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولان دانشگاهی باید نسبت به اجرای سند توجه لازم داشته باشند؛ چرا که این سند به خودی خود قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یکی از ارکان آموزش عالی در حوزه فرهنگی و دانشجویی محسوب می‌شود که فعالیت‌های ویژه‌ای از جمله ازدواج دانشجویی، مسائل مربوط به تشکل‌های دانشجویی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را بر عهده دارد و می‌توان به جرات گفت که حضور نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در واقع به ارتقای فرهنگ در فضای دانشگاهی، ارتباط بیشتر دانشجویان با اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها تاثیر ویژه‌ای داشته است.


با توجه به اینکه این روز‌ها زمزمه حضوری شدن دانشگاه‌ها پس از دو سال تعطیلی ناشی از کرونا به گوش می‌رسد و نهاد رهبری نیز در این زمینه مسئولیتی را به خصوص در زمینه فرهنگی برعهده دارد، به سراغ حجت الاسلام فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها رفتیم و در خصوص مسائل مختلف دانشجویی به گفتگو نشستیم که جزئیات گفتگو در ادامه می‌خوانید.


نهاد رهبری کار ویژه‌ای در خصوص سند اسلامی دارد که جزئیاتی از آخرین وضعیت اجرای این سند بدهید و اینکه قرار بود که بازنگری‌هایی در این سند صورت بگیرد، در چه مرحله‌ای است؟

سند دانشگاه اسلامی یکی از اسناد خوبی است که در مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و در مراحلی هم بازبینی شده و نسخه امروز آن که نسخه نهایی است نقشه راهی است برای اقدام که اگر مجریان امر انگیزه‌ای برای اقدام نداشته باشند این سند به خودی خود اجرا نخواهد شد.


این سند به کسانی که نمی‌دانند چه باید در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مدیریتی دانشگاه که باعث ارتقای این فضا‌ها در دانشگاه‌ها شود، انجام دهند در واقع نقشه راه است. در شورای اسلامی شدن دانشگاه با جلسات مختلف کارشناسی توانستند زیر ساخت این حرکت را تدوین کنند و کسانی که علاقمند به اجرای این سند بودند بیشتر توانستند از این سند استفاده کنند.

 


وزیر علوم یکی از کار‌های خوبی که انجام دادند از روسای جدید دانشگاه‌ها برنامه خواستند و برای اینکه افراد منصوب شوند برنامه باید بدهند همچنین در مجلس در زمان رای اعتماد یکی از اسنادی که به آن پرداختند سند دانشگاه اسلامی است که به روسای دانشگاه‌ها نیز توصیه کرده که برنامه خودشان را برای اجرای این سند بدهند.


اینکه بگوییم این سند در حال بازنگری است اینگونه نیست و اجرایی سازی آن مدنظر است که مهمتر از بازنگری است. سند برای این است که با فرهنگ خودمان منطبق باشد و در دانشگاه‌ها اجرایی شود.

با توجه به زمزمه‌های بازگشائی دانشگاه‌ها، نهاد رهبری چه برنامه‌ای برای حضور مجدد دانشجویان در دانشگاه‌ها دارد و آیا آمادگی لازم را برای اجرای مجدد برنامه‌ها در حضور دانشجویان دارد؟


طبیعتا ما هم تابع تصمیمات کلان ستاد ملی کرونا هستیم و وزارت علوم و آموزش عالی هم همین طور بر اساس این تصمیمات عمل خواهد کرد. اگر قرار است که دانشگاه‌ها به صورت حضوری شود زیر ساخت‌ها فراهم خواهد شد و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز این آمادگی را دارد که پذیرای دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه‌ها باشد.


برنامه‌هایی که به سمت فضای مجازی رفته است سعی می‌شود که به فضای حضوری برگشت داده شود، اما خیلی از برنامه‌های نهاد رهبری با وجود از بین رفتن شرایط حضوری، اما به صورت مجازی ادامه پیدا کرد و حتی تعدد این برنامه‌ها افزایش یافت و مخاطبان نیز افزایش یافت.


شرایط مبلغین نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تغییر کرد و در حال حاضر مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مبلغین در بیش از ۲۰۰۰ کانال دانشجویی در عضو هستند و پاسخگوی سوالات و ابهامات دانشجویان به خصوص در مسائل دینی که به شبهات دانشجویان نیز پاسخ داده می‌شود.

 

ازدواج دانشجویی که یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است در چه وضعیتی است و آیا ازدواج دانشجویی همچنان برقرار است؟ ازدواج دانشجویی همزمان با شیوع کرونا در کشور متوقف شد، اما پس از مدتی شکل برگزاری این مراسم تغییر پیدا کرد و نهاد رهبری کارگاه‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار و دانشجویان نیز به سفر مشهد اعزام شدند.

در دوره بیست و چهارم نیز بیش از ۲۴۰۰۰ هزار زوج دانشجو ثبت نام کردند که تاکنون ۶۰۰۰ زوج به سفر مشهد اعزام شدند. به دلیل استقبال دانشجویان فعلا سامانه ثبت نام بسته شده و پس از اعزام دانشجویانی که ثبت نام کردند مجددا سامانه فعال و زوج‌های دانشجو می‌توانند برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.

برآورد ما این است با ورود کرونا نه تنها آمار ازدواج دانشجویی کاهشی نبوده؛ بلکه افزایش نیز داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهاد رهبری در دانشگاهها ازدواج دانشجویی سند دانشگاه اسلامی نهاد رهبری در دانشگاه ها سند دانشگاه اسلامی ازدواج دانشجویی برنامه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرود‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مختلف به جریان دانش توجه شود.

دیگر خبرها

  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر