Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در دیدار با "جمعه عناد سعدون" وزیر دفاع عراق در حاشیه اجلاس منامه در بحرین ادعا کرد تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۲۱) هیچ نیروی نظامی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، جان کربی سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای مدعی شد آمریکا به تعهدات خود در گفتگوهای راهبردی آمریکا و عراق در ماه جولای ۲۰۲۱ عمل خواهد کرد و تا پایان سال میلادی جاری هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه پنتاگون ادعا شده است که وزیر دفاع آمریکا در این دیدار بر قدرت و اهمیت مشارکت استراتژیک واشنگتن و عراق و همچنین تعهد پایدار آمریکا به ماموریت شکست گروه داعش تاکید کرد.
در این بیانیه همچنین ادعا شده است که آستین در این دیدار تایید کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور حضور خواهند داشت.
در ادامه این بیانیه آمده است که وزیران دفاع دو کشور در مورد مرحله بعدی ماموریت نظامی آمریکا در عراق که بر ماموریت مستشاری، کمک و تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراق در حمایت از کارزار شکست داعش متمرکز خواهد بود، گفتگو کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است که آستین ضمن تبریک به سعدون برای برگزاری انتخابات عراق در ماه اکتبر، حمله به نخست وزیر این کشور را محکوم و ابراز امیدواری کرد تشکیل دولت در عراق به صورت مسالمت آمیز پیش رود.
پیش از این، فرماندهی عملیات مشترک عراق تمدید حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب کرد و در همین حال گروه های مقاومت عراقی ضمن هشدار درباره ادامه حضور آمریکایی ها از آمادگی برای مقابله با اشغالگران خبر دادند.
ژنرال «تحسین الخفاجی» در گفت و گویی مطبوعاتی گفت که «سخن درباره تمدید موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق غیر دقیق و نادرست است؛ موعد خروج نیروهای رزمی آمریکا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ آینده و غیرقابل تغییر است.»
الخفاجی تصریح کرد: رابطه بین دو طرف (عراقی و آمریکایی) بعد از خروج نیروهای رزمی آمریکا، رابطه ای مستشاری در عرصه های آموزش، تسلیح، اطلاعاتی و امنیتی علیه سازمان تروریستی داعش خواهد بود.
مطابق مصوبه پارلمان عراق نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کرده باشند هر چند مقام های آمریکایی برای تمدید حضور نیروهای خود تلاش می کنند. آمریکایی ها در حالی بهانه حضور خود در خاک عراق را مبارزه با داعش می دانند که سال هاست عملیاتی علیه این گروه تروریستی انجام نداده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی وزارت دفاع آمریکا جان کربی عراق نیروهای آمریکایی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!

فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!

دیگر خبرها

  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین