Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر کریمی در واکنش به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: گزارش دولت‌ها در ظرف زمانی کوتاه‌مدت از آغاز به کارشان موضوعی است که در دهه‌های اخیر در عالم سیاست و در برخی از کشورهای غربی باب شده است و در کشور ما هم روسای جمهور در دوره‌های گذشته چنین وعده‌هایی داده بودند که برخی از آنان به وعده‌های خود عمل کردند اما برخی هم گزارشی از عملکرد خود ارائه ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ارائه گزارش عملکرد دولت‌ها فی‌نفسه مسئله بسیار خوبی است و خوب است که دولت‌ها گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های پیش روی خود به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، بیان کرد: به اعتقاد بنده رئیس جمهور اگر بخواهد گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، فهرستی بلندبالا از اقدامات مفید و موثر دولت وجود دارد و این دولت تاکنون کارنامه بسیار خوبی داشته است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال، ما از دولت انتظار داریم که در ماه‌های ابتدایی خود تمام توان و تاکیدش را برای چیدمان درست تیم کاری خود در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و استان‌ها بگذارد تا هرچه سریعتر ترکیب دولت کامل شود. همچنین مسائل اولویت دار کشور مانند ساماندهی وضعیت بازار، تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و تلاش برای بهبود معیشت مردم حتماً باید از سوی دولتمردان به صورت جدی دنبال شود.

کریمی ادامه داد: البته دولت سیزدهم شرایط اطمینان بخشی را به خصوص در زمینه ذخایر کالاهای اساسی به وجود آورده است چرا که در ابتدای دولت سیزدهم وضعیت نگران‌کننده‌ای در این زمینه داشت، اما الان به وضعیت خوبی از لحاظ ذخایر کالاهای اساسی دست یافتیم.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دولت درباره اقداماتش می‌تواند برای همراه کردن افکار عمومی و مردم موثر باشد. حتی در این راستا قرار بر این شد که تعامل و ارتباط رئیس‌جمهور و دولت با مجلس هم افزایش پیدا کند و در اولین فرصت قرار بر این است که رئیس جمهور برای ارائه گزارش کاری و استماع نظرات نمایندگان جلسه مشترک بین دولت و مجلس برگزار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته هیچ فردی نباید توقع داشته باشد که مشکلات عدیده کشور که محصول دولت سابق است، یک شبه حل و فصل شود.

کریمی: همچنین بخشی از مشکلات ما به ساختارهای اقتصادی کشور بازمی‌گردد که باید در طی بازه زمانی بلندمدت مرتفع شود. یکسری از مشکلات هم ناشی از عملکرد سوء دولت گذشته است که خسارات سنگینی را به اقتصاد کشورمان وارد کرده است. این مشکلات در چند روز و چند ماه حل و فصل نمی‌شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که دولت سیزدهم هنوز به طور کامل مستقر نشده است و در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولتِ روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با دولت رئیسی ندارند و حتی کارشکنی هم می‌کنند. بر این اساس نباید در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم، از آنان انتظار معجزه را داشته باشیم. 

217

کد خبر 1575047

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد