Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کارشناس نظامی یمنی با اشاره به حملات پهپادی گسترده نیرو‌های مشترک یمنی به عمق خاک عربستان، این حملات را حق ملت یمن و پاسخ مشروع به اقدامات غیر قانونی و خلاف منشور‌های بین المللی ائتلاف سعودی دانست.

«عزیز راشد»، کارشناس نظامی و افسر نیرو‌های مشترک وابسته به جنبش انصار الله یمن در مصاحبه با این شبکه درباره حملات اخیر با ۱۴ فروند پهپاد به عمق خاک عربستان گفت: هنگامی که ائتلاف متجاوز سعودی اعلام می‌کند بیش از ۱۳ حمله هوایی را در یمن علیه مراکز پهپادی، مخازن اسلحه و مزراع و حیوانات شهروندان یمنی انجام داده است، پاسخ مشروع به این حملات، حق طبیعی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف متجاوز سعودی باید منتظر پاسخ مستقیم و مشروع نیرو‌های یمنی با این ۱۴ پهپاد علیه مناطق نظامی و جنگنده‌های برخاسته از آن و همه فرودگاه‌های مورد استفاده در تجاوز علیه یمن می‌بود.

وی افزود: ارتش یمن در حال پیشروی در مأرب است و فقط ۱۰ درصد این استان باقی مانده است تا نیرو‌های یمنی کنترل کامل آن را به دست بگیرند. این در حالی است که متجاوزان در حال رایزنی و یافتن میانجی برای جلوگیری از این پیشروی هستند. در الحدیده نیز نیرو‌های اماراتی به سوی منطقه حیس و فراتر از آن عقب نشینی کرده اند. از این رو، این متجاوزان هستند که تلاش می‌کنند این عقب نشینی را با علمیات نظامی و اعدام اسرا پوشش دهند و همه این اقدامات، نقض منشور‌ها و معاهده‌های بین المللی است. این اقدامات و عملیات خصمانه، همه روند صلح را که می‌تواند بین همه گروه‌های سیاسی و منطقه‌ای برقرار شود، با مشکل مواجه می‌کند.

عزیز راشد درباره شایعه عقب نشینی نیرو‌های ائتلاف متجاوز از الحدیده در چارچوب توافق استکلهم گفت: این صحت ندارد و این عقب نشینی، اعلام نشده و فرستاده سازمان ملل هیچ گزارشی درباره آن دریافت نکرده است. حتی منصور هادی و وزارت خارجه وابسته به او نیز هیچ خبری در این خصوص دریافت نکرده اند. ائتلاف متجاوز هیچ وقت به توافق استکلهم پایبند نبوده است و نشانه آن، تداوم حمله به منطقه حیس و تلاش برای بازآرایی نیرو‌ها در مناطق حد فاصل بین تعز و اب است.

این کارشناس نظامی یمنی در پایان گفت: در همه کشور‌های جهان تدابیری در راستای اقدامات بشردوستانه اتخاذ می‌شود که از آن جمله می‌توان به تعرض نکردن به فرودگاه‌ها و بنادر اشاره کرد. این در حالی است که محموله‌ها و مشتقات نفتی و همه کالا‌ها در بنادر یمن به مدت نه ماه تا یک سال متوقف شده اند. وخامت اوضاع انسانی در مورد بیماران که شمار آن‌ها به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، همچنان ادامه دارد. این اوضاع اقتضا می‌کند فرودگاه صنعا بازگشایی شود آنگونه که بین کشور‌هایی که با هم درگیری نظامی دارند، این موارد رعایت می‌شود.

عربستان سعودی با ایجاد ائتلافی متشکل از کشور‌های عربی متعدد جنگی را علیه ملت یمن به ادعای بازگرداندن دولت مستعفی یمن آغاز کرد که به نتیجه آن خرابی زیرساخت‌ها، شهادت و زخمی شدن هزاران یمنی و آوارگی میلیون‌ها غیرنظامی منجر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن جنگ یمن عربستان سعودی حمله پهپادی ائتلاف متجاوز عقب نشینی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • حملات توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود