Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، سید محمد میرقانعی عصر امروز در نشست خبری اجلاسیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان، با بیان این‌که در حال حاضر ۲۴ پایگاه علمی در استان یزد فعالیت دارند، اظهار کرد: اقشار دانشور از جمله دانش‌آموز تا اساتید دانشگاه‌ها، متخصصین، طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی، فرهنگیان و دانشجویان در مجموعه بسیج و در قرارگاه علم و فناوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز رشد بسیج در استان یزد، افزود: ۷۵۰ هسته علمی در مباحث مختلف دانش، فناور، گفتمان ساز علمی و توانمند ساز در سطح استان ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم با این رویکرد نقش موثری در توسعه بیش از پیش استان و کشور ایفا کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد با بیان این‌که هسته‌های علمی بسیج به‌ عنوان نقاط قوت استان در حال برنامه‌ریزی جدی برای مسائل راهبردی است، گفت: نمایشگاه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد صبح روز یکشنبه در محل حسینه ثارالله  افتتاح و تا دوم آذرماه ادامه دارد.

میرقانعی تقویت روحیه خودباوری علمی در بین فرهیختگان، شناسایی و تجلیل و تشویق و ترغیب سرآمدهای علم و فناوری در استان یزد، الگوسازی در سنین پایین و جوانان، هم‌افزایی و تعامل در بین اقشار دانشور، شناسایی استعدادهای علمی در استان و جریان‌سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری‌های علمی و تخصصی را از جمله اهداف این جشنواره دانست و تصریح کرد: این جشنواره دائمی بوده و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.

محسن حکیمی، نیز در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مشکلات کشور راه حل علمی دارد و این موضوع باید در باور مسئولان و دست اندکاران نهادینه شود.

وی با بیان این که متأسفانه علی رغم توصیه های جدی رهبر انقلاب تاکنون آن طور که باید از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان برای رفع مشکلات و مسائل کشور استفاده نشده است، افزود: در راستای رفع مشکلات کشور افراد، لحظه‌ای، جریانی و منفعتی تصمیم‌گیری می‌کنند.

مسئول خانه نخبگان بسیج اساتید استان یزد در ادامه عرضه مسائل به فضای علمی یکی از گلوگاه‌هایی است که باید پیگیری، آسیب‌شناسی و حل شود، گفت: هدف از این جشنواره و فعالیت‌هایی که در چند سال گذشته توسط بسیج اقشار پیگیری می‌کنیم مشخص کردن این گلوگاه هاست.

حکیمی تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف متخصصان علمی داریم و شبکه‌های علمی ایجاد شده است، پس به دنبال یک روشنگری هستیم که به هدفی که مشخص شده است برسیم و مسائل کشور را به جامعه علمی عرضه کنیم.

وی با اشاره به ارائه راهکاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرده‌اند افزود: ایشان بیان کردند، جامعه نخبگان خود باید به این مسائل ورود پیدا کند. اصل کار این است که مجموعه‌های مختلفی که متولی کار هستند باید مسائل را حل کنند. ما باید مسائل و وظایف خود را انجام دهیم و رسانه‌ها نیز باید پیگیری کنند، جامعه نخبگان نیز باید خود را آماده کنند.

حکیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ جلسه تخصصی در حوزه‌های معادن، آب و دفاع مقدس برگزار کردیم. گنجینه دفاع مقدس که هر روزه دسترسی ما به آن کمتر و کمتر می‌شود، آنطوری که بایسته و شایسته است نسبت به آن دغدغه نداریم و به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی به برگزاری ۶ نشست تخصصی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: این نشست‌ها در حوزه‌های کتاب با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس و عرضه آن‌ها، فناوری شیرین سازی آب، حوزه معدن، کشاورزی، بانوان و اقتصاد برگزار شدند.

این مسئول به مسئله آب اشاره کرد و افزود: باید به دنبال راهکار علمی آب باشیم، راهکار‌ها پیگیری شوند، تولید علم و فناوری شود، تا به نتیجه برسد نه اینکه تا یک اتفاقی کوچکی می‌افتد آن را رسانه‌ای کنیم.

وی بیان کرد: باید از منبع غنی آب که دریا است و به آن دسترسی داریم استفاده کنیم و در حوزه شیرین‌سازی به صورت جدی وارد شویم، یکی از راهکار‌هایی که در دنیا قابل بحث و پیگیری است شیرین سازی آب دریاست. ما می‌خواهیم کشورمان به سمت جلو برود، صنایع توسعه پیدا کنند و جمعیت زیاد شود، یکی از مباحث آن آب است و آب محدود است و نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید منابع موجود مدیریت شوند.

انتهای پیام/ الف

منبع: فارس

کلیدواژه: میرقانعی استان یزد جشنواره فناوری خبرهای یزد جهادگران مخترع هفته بسیج اساتید بسیجی الگو نمایشگاه اخبار یزد آب خشکسالی راهکار علمی حکیمی جامعه نخبگان اصفهان کرمان علم و فناوری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد