Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@17:50:49 GMT

تشکر اسماعیل هنیه از ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۴۸۷۸

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی نقش ایران در حمایت از مقاومت را محوری توصیف کرد و گفت: از ایران به دلیل ایفای این نقش قدردانی می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از شبکه الأقصی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی گفت: انتخابات داخلی جنبش حماس که هر ۴ سال برگزار می‌شود، مایه فخر و مباهات تمامی کسانی است که اوضاع این جنبش را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، وی افزود: قدرت حماس در انتخابات داخلی آن و احترام به نتایج آن است. انتخابات فرصتی برای تغییر رهبران حماس بوده و بیانگر پویایی این جنبش و قدرت آن برای همسوسازی خود با تحولات از جمله تحولات داخلی جنبش است.

هنیه اظهار داشت: حماس جنبشی بزرگ و قدرتمند در داخل و خارج فلسطین است. یکی از مولفه‌های قدرت و انسجام حماس، انتخابات داخلی و پایبندی به نتایج آن در تمامی مناطق است. حماس توانسته موقعیت و جایگاه مسأله فلسطین در میان کشور‌های اسلامی و عربی و وحدت امت بر سر این مسئله را حفظ کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اولویت نخست حماس در مرحله کنونی، حفظ اصول ملی و حقوق فلسطینیان و عدم چشم‌پوشی از آن‌ها به ویژه حق بازگشت است. دومین اولویت ادامه پروژه مقاومت و گسترش دامنه آن است. اولویت بعدی توسعه روابط سیاسی حماس با کشور‌های اسلامی و عربی است.

هنیه گفت: از جمله دیگر اولویت‌ها تقویت روابط با جامعه بین‌الملل و بهره‌برداری از جنبش‌های جهانی و تغییرات مهم ناگهانی در مواضع ملت‌ها در قبال مسئله فلسطین است. حمایت از قدس در برابر توطئه‌های دشمن صهیونیستی نیز یکی از اولویت‌هاست.

وی افزود: اولویت بعدی آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی و تکرار عملیات مبادله اسرا است. هنیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آشتی ملی به خاطر موضع تشکیلات خودگردان و عدم جدیت برای تحقق آن به بن‌بست رسیده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ایران از مقاومت فلسطین حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کند و تکیه‌گاهی محکم برای آن است. از ایران به خاطر نقش محوری و مرکزی در حمایت از مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم. برچسب ها: اسماعیل هنیه ، شبکه الاقصی ، جنبش مقاومت اسلامی ، حماس ، مقاومت ، غزه ، فلسطین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اسماعیل هنیه شبکه الاقصی جنبش مقاومت اسلامی حماس مقاومت غزه فلسطین رئیس دفتر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه