Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، طرح مسکن مهر ابتدا در قالب بند د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، در دستور کار قرار گرفت. 

فرایند اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام و حمایت از تولید و عرضه مسکن و لیست پروژ‌های مسکن مهر استان تهران که در اسفند سال ۹۴ منتشر شد، نشان از تقسیم‌بندی پروژه‌ها میان دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همه دستگاه‌ها در ساخت و تحویل مسکن مهر کوتاهی کردند

بر همین مبنا این طرح با همکاری پنج بخش صورت گرفته است، بخش اول دولت شامل بنیاد مسکن، بخش دوم اداره راه و شهرسازی استان تهران، بخش سوم شرکت عمرانی شهرهای جدید، بخش چهارم خود مالکین یعنی شرکت‌های شخصی و افراد حقیقی و بخش پنجم تعاونی‌های مسکن از جمله کارگری هستند. 

چهار بخش‌ اول تا حدودی کار خود را پیش بردند، به نحوی که شرکت عمرانی شهرهای جدید، اکثر واحدهای پرند و پردیس را تحویل داده است، البته به گفته استاندار پیشین تهران قرار بود همه واحدهای این دو شهر شامل حدود ۱۷۰ هزار واحد در پردیس و پرند، تا آخر شهریور ماه تحویل داده شود که هنوز کاملا محقق نشده است، علاوه بر آن پروژه‌های خود مالکین نیز، طبق زمان قراردادهای خود اکثر ملک‌ها را ساخته و تحویل داده‌اند.

مردم در کمپین‌های فارس من، درخواست تکمیل واحدهای مسکونی خود را دارند 

اما در این میان تعاونی‌های شهرستان‌های تهران نتوانستند انتظارات را در راستای تکمیل واحدهای اختصاصی خود برآورده کنند، به نحوی که پروژه امیرالمومنین(ع) در پاکدشت هنوز مجوز ساخت نگرفته است و پروژه ۲۲۰ واحدی شریف آباد مشکلات فراوانی برای ساکنین دارد، همچنین شهرک‌های تعاونی امام رضا(ع) و پروژه محک در دماوند کامل نشده و در ملارد و رودهن نیز واحدهای مذکور تحویل داده نشده است. 

کمپین‌های فعال مربوطه در سامانه فارس من نیز، شامل دره‌بهشت مسکن مهری‌ که با مردم بی‌مهری می‌کند، پیگیری رفع مشکلات مسکن مهر شرکت سایبر بین الملل و پروژه‌های مسکن مهر تکمیل شود است. 

تاخیر در تحویل واحدهای بنیاد مسکن به خاطر تعاونی‌ها است

در همین رابطه غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به این که بنیاد مسکن واحدهای اختصاصی خود را تحویل داده است، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد یعنی حدود ۳۸ هزار واحد مسکونی که بنیاد مسکن در طرح مسکن مهر متولی بود، ساخته و تحویل شد اما تعدادی نیز به صورت تکمیل نشده باقی مانده است که به عملکرد تعاونی‌ها بر‌می‌گردد. 

وی به روند ساخت و ساز تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد، پیمانکاران می‌توانند با پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت واحدهای مسکونی، وام خود را دریافت کنند و همین امر موجب شد تا پس از گرفتن وام روند تکمیل ساختمان‌ها کند شود. 

شورای عالی مسکن و مجمع بنیاد مسکن مسائل مربوطه را تعیین تکلیف می‌کند

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران معافیت مسکن مهر از مالیات را مطرح کرد و گفت: برای تسریع در روند تکمیل واحدهای باقی مانده، در مجمع عمومی شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن و شورای عالی مسکن این مساله را مطرح کرده‌ایم که نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد. 

همچین رضا میری کارشناس بنیاد مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به این که بنیاد مسکن تنها متولی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است، اظهار کرد: ساخت و تحویل ۳۸ هزار و ۵۲۶ واحد مسکونی مسکن مهر در حیطه وظایف بنیاد مسکن بوده است، که از این میان ۱۰۷۹ واحد توسط تعاونی‌ها تکمیل و تحویل نشده است. 

اکثر پروژه‌های صفادشت، دماوند و رودهن تعاونی‌ساز بوده‌اند

وی به پروژه‌های باقی‌مانده که تعاونی‌ها در آن کوتاهی کرده‌اند تاکید کرد و ادامه داد: در پروژه مهرآباد رودهن حدود ۲۰۰ واحد در دست ساخت است، همچنین در صفادشت ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد داشتیم که متولی ۸۶۴۲ فقره آن تعاونی آنجا بوده که متاسفانه بیش از ۷۰۰ واحد تکمیل و تحویل نشده است، علاوه‌برآن در دماوند ۳۶۲۷ واحد تعاونی ساز داشتیم که ۲۶۴ فقره آن‌ها در دست اقدام است.

کارشناس بنیاد مسکن استان تهران مشکلات تعاونی‌ها را نیز مطرح کرد و افزود: عدم مدیریت متناسب، تورم ایجاد شده با گذشت زمان و به صرفه نبودن ساخت و ساز در برخی نقاط و در راستای آن عدم همراهی متقاضیان در پرداخت، موجب شده است تا روند قرارداد در زمان مشخص طی نشود، همچنین در بعضی موارد با رای دادگاه پروژه از دست تعاونی خارج شده و به اشخاص حقیقی رسیده است.

واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر در طرح اقدام ملی قرار گیرد

میری با اشاره به راه حل تکمیل و تحویل مسکن‌های باقی‌مانده خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام را می‌توان در طرح جدید مسکن اقدام ملی جای داد، به نحوی که در جلسات شورای عالی مسکن استانداری تهران، با هماهنگی فرمانداران دماوند، ملارد و فیروزکوه می‌توان متقاضیان جدید را برآورد کرده و نیازهای مربوطه را تامین کنیم، البته از قبل لیست تعاونی‌هایی که دچار مشکل شده بودند را به اداره تعاون استان داده و پیگیر مسائل مربوطه بودیم. 

وی در پایان به لزوم تکمیل ساختمان‌های تحویل شده اشاره کرد و گفت: اکثر پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ سفت‌کاری و نازک‌کاری تکمیل شده است، اما در مسائلی از قبیل محوطه‌سازی، پارکینگ و آسانسور دچار مشکل هستند، که برای حل این کاستی‌ها پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های دولتی مانند سازمان ملی زمین و مسکن و وزارتخانه‌های مربوطه کمک هزینه‌ای را برای تکمیل نهایی این واحدهای مسکن مهر تخصیص دهند. 

دولت مشکلات ساکنان مسکن مهر را حل کند

با توجه به مطالب مذکور، اکثر ساکنان مسکن مهر در ساختمان‌هایی سکونت دارند که دارای مشکلات مختلف است و متولیان آن‌ها که در بیشتر موارد تعاونی‌ها هستند انگیزه‌ای برای حل این مشکلات ندارند، بنابراین از مسئولین مربوطه در شورای عالی مسکن استانداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن می‌خواهیم، پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر را در قالب طرح اقدام ملی تکمیل کند و مشکلات ساکنان مسکن مهر را نیز با حمایت‌های مادی و معنوی در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر بنیاد مسکن طرح اقدام ملی فارس من پروژه های نیمه تمام شورای عالی مسکن استانداری تهران بنیاد مسکن استان تهران تعاونی مسکن اداره راه و شهرسازی استان تهران بنیاد مسکن استان تهران شورای عالی مسکن مسکن مهر باقی مانده تحویل داده تعاونی ها اقدام ملی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس یوسف زاده در نشست شورای مسکن شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به اینکه شماری از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان به صورت تحویل موقت به متقاضیان واگذار شده است، انتظار است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در اسرع وقت نسبت به محوطه سازی این پروژه اقدام کند.

وی افزود: پروژه ۳۸۴ واحدی نیز در هفته آینده آماده تحویل موقت به متقاضیان است که به مرور قرارداد واگذاری انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در پروژه ۴۸۴ واحدی نیز با توجه با درصد بالای پیشرفت فیزیکی پروژه، تعدادی از واحدها به صورت موقت به متقاضیان تحویل شده است و مقرر شد طی مکاتبه‌ای با بانک عامل نسبت به آزاد سازی مبالغ باقی مانده اقدام تا شاهد تکمیل کامل این پروژه و تحویل به تمام متقاضیان باشیم.

کد خبر 6088610

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا