Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشستی که به منظور بررسی و حل مشکلات اتحادیه شهرستان تاکستان برگزار شده بود گفت: صنایع تبدیلی یکی از الزامات کشاورزی مدرن و صنعتی است و می‌توان با بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه و استارت آپ‌ها در این زمینه، برای حل مشکلات کشاورزان و باغداران تاکستان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه اندازی شورای تعاون به منظور شناسایی و حل مشکلات بخش کشاورزی گفت: مشکلات بهره برداران این بخش در شورای تعاون مرتفع می شود و این مشکلات باید به صورت ریشه‌ای حل شود تا شاهد رونق تولید محصولات کشاورزی باشیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: انگور و کشمش شهرستان تاکستان شهره ملی دارد و باید به دنبال ارزآوری از طریق صادرات این محصول باشیم.

 این مقام مسئول با تاکید بر ارائه برنامه در خصوص صنایع تبدیلی انگور در شهرستان تاکستان، افزود: صنایع تبدیلی به توسعه بخش کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد و جای خالی صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان احساس می شود.

قادری‌فر اظهار کرد: فرآوری، بسته‌بندی و برندسازی محصول انگور به دلیل فعالیت سنتی مورد بی توجهی قرار گرفته و با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان می‌توان ظرفیت تولید و اشتغال را افزایش داد.

 وی خاطرنشان کرد: تاکداران با استفاده از علم بروز، ایده و نوآوری جوانان و استارت آپ ها می توانند گام بزرگی در صنعت کشمش بردارند و سودآوری خوبی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه با استفاده از صنایع تبدیلی و حذف دلالان می‌توان مشکلات تاکداران را برطرف کرد، افزود: صنایع تبدیلی یکی از الزامات کشاورزی مدرن و صنعتی است که از طریق فرآوری محصولات و ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها، جلوی خام فروشی مواد خام و اولیه تا حد امکان گرفته شود.

 گفتنی است، رجب رحمانی نماینده مردم شریف شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رئیس سازمان تعاون روستایی استارتاپ کشاورزی اقتصاد روستایی شهرستان تاکستان تعاون روستایی صنایع تبدیلی حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمیل زرگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبار‌های روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم‌ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلو‌های مکانیزه هستند.

وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبار‌های سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان