Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست داریم محدودیت‌های بیشتری برای افرادی که واکسن نزده‌اند، اعمال شود/با اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ها؛ فرصتی برای فعالیت‌های اقتصادی در زمینه خدمات در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، استاندار هرمزگان گزارشی از اقدامات لازم در زمینه واکسیناسیون، غربالگری، تخصیص کیت های تشخیص سریع کرونا و استقرار کاروان سلامت با تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان را از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست رئیس جمهور، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی دوستی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، عنوان کرد: در مناطق متأثر از زلزله‌ در فین و رضوان استان هرمزگان، تاکنون 95 درصد مردم در این مناطق دوز اول واکسن کرونا و 82 درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دوستی ادامه داد: از روز پنجشنبه نیز عملیات غربالگری در مناطق زلزله‌زده آغاز شد که تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این مناطق یافت نشده است.

وی افزود: 42 هزار کیت تشخیص سریع کرونا به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان اختصاص یافت و علاوه بر آن کیت های جدید نیز امروز تحویل خواهد شد.

دوستی تصریح کرد: همچنین کاروان سلامت با تمام تجهیزات پزشکی در مناطق زلزله‌زده مستقر خواهد شد.

وی گفت: واکسیناسیون سرخک هم در مناطق متأثر از زلزله به صورت مراجعه خانه به خانه انجام شد و 96 درصد استان هرمزگان از نظر واکسیناسیون سرخک پوشش داده شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اعمال محدودیت در اصناف و مشاغل مختلف برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، موجب افزایش واکسیناسیون در این افراد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد استان هرمزگان بیشتر بر پایه خدمات است و در حال حاضر در فصل مناسب ارائه خدمات در هرمزگان قرار داریم از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخواست داریم که اجازه دهد محدودیت بیشتری برای افرادی که واکسن نزده‌اند اعمال کنیم تا فرصتی برای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در زمینه خدمات در استان هرمزگان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مناطق زلزله زده استقرار کاروان سلامت مناطق زلزله زده استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود