Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:15:47 GMT

چرا صداوسیما تکرار می‎‌‌کند؟!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۵۰۸۸

صراط:

سریال‌های شبکه‌های سراسری تلویزیون به نسبت سال‌های پیش به شدّت دچار افت کیفی و محتوایی شده‌اند؛ تا جایی که امسال پس از پایان دو ماه عزاداری محرم و صفر، برخلاف ادوار گذشته هیچ سریال تولیدی و مناسبتی از شبکه‌های مختلف تلویزیون به ویژه شبکه‌های یک و دو پخش نشد. تأسف بار آنکه شبکه‌های یک و دو سیما بعد از اتمام اولین سریال تکراری، دومین سریال تکراری خود را نیز روانه آنتن تلویزیون کرده‌‎اند!

واقعیت این است که سیمافیلم در سال‌های اخیر مبتنی بر عدم راهبرد و برنامه مشخص و مدوّن و نیز ضعف رویکرد مسئله محور خود، هیچ کارنامه مثبت و قابل قبولی از خود به جای نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حکیم انقلاب در آبان ماه سال ۱۳۹۷ با اشاره به اهمیت حوزه خطیر سریال سازی، خطاب به کارگردانان و هنرمندان صداوسیما فرمودند: "دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده ایرانی، از حرکت باشکوه ملّت ایران، فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان‌دار باشد. جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است. در سریال‌ها به مسائل ملّی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدّس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانیِ ملّت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان در برابر اَبَرجنایت‌کاران و مفسدان عالم، از راه‌پیمایی و اربعین بگویید؛ عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیّت‌های علمی و عملی این ملّت را با زبان هنر بیان کنید. پرداخت درست و هنرمندانه این موضوعات بسی جذّاب و پُرمخاطب است، هم در داخل کشور و هم در دیگر کشور‌ها و ملّت‌ها".

این توصیه حکیمانه امام جامعه نشان می‌دهد آنگونه که باید و شاید اتفاقات فرهنگ‌ساز در عرصه سریال‌سازی تلویزیون هنوز رقم نخورده و این حوزه خطیرِ جریان‌ساز، کماکان در ورطه تساهل و تسامح و سوءمدیریت سیمافیلم گرفتار است.

نکته تأسف بار آنکه پس از انتقاد برخی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به ضعف مشهود تلویزیون در عرصه سریال‎سازی، در روز‌های اخیر برخی مسئولین رسانه ملّی با توجیهی عجیب و غریب و عذری بدتر از گناه، پخش سریال‌های تکراری را تصمیمی هوشمندانه و عاقلانه تلقّی نموده و به جای عذرخواهی از محضر مخاطبین، آن را اقدامی جسورانه خوانده‌اند!

مطالبه افکار عمومی این است که در دوره جدید مسئولیت رسانه ملّی، پیمان جبلی ضمن اصلاح رویکرد حاکم بر سریال سازی صداوسیما و تقویت بنیادین این حوزه در ساحات محتوا و قالب، سه اصل اساسی زمان شناسی، موقعیت‌شناسی و مخاطب‌شناسی را در دستور کار قرار دهد و با پیش بینی مقتضی آنتن تلویزیون برای فصل زمستان، تولیدات در خور شأنی را تقدیم مردم فهیم ایران اسلامی نماید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: صداوسیما سریال تکراری صراط سریال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

مدتی است که در راستای حمایت سازمان صداوسیما از سریال‌های شبکه نمایش خانگی، سریال‌ها و برنامه‌های جدید شبکه نمایش خانگی از بخش‌های خبری تلویزیون معرفی می‌شوند.

به همین منظور سریال «افعی تهران» به تازگی و به عنوان یکی از سریال‌های دارای مجوز از ساترا، در برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه دو سیما معرفی و برای تماشا به مخاطبان پیشنهاد شد.

سریال «افعی تهران» در طول مدت پخش حاشیه‌هایی را هم به همراه داشته است و برخی رسانه‌ها درباره گریم و موقعیت تعدادی از شخصیت‌ها از جمله کاراکتر سحر دولتشاهی به عنوان تراپیست انتقاد‌هایی را مطرح کردند.

سامان مقدم کارگردانی این سریال را برعهده دارد. پیمان معادی هم نقش اصلی سریال را بازی کرده و هم فیلمنامه را با پویا مهدوی‌زاده نوشته است.

«افعی تهران» ماجرای قاتلی را تعریف می‌کند که مقتولین خود را مسموم می‌کند و از همین رو به افعی معروف است. نکته جالب، اما در مورد این قاتل این است که تمام مقتولین او، افرادی هستند که سابقه کودک‌آزاری دارند. حال در این میان یک منتقد و مدرس سینما، در حال تلاش برای ساختن فیلمی از این اتفاق است که با مخالفت مراجع قانونی مواجه می‌شود. اما در برهه‌ای از زمان، اجازه ساخت این فیلم توسط پلیس صادر می‌شود، چرا که پلیس می‌خواهد از این طریق، قاتل را دستگیر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند