Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان ابراز داشت: پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان سمنان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و طرح‌های اقتصادی و تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ۲ اولویت مهم استان سمنان برای سال ۱۴۰۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نسبت به دعوت از سرمایه گذاران هم استانی و همچنین سرمایه گذاران خارج از استان به منظور سرمایه گذاری در طرح‌های حوزه کشاورزی اقدام کند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی ۱۶ ساله گذشته، استان سمنان با کمبود شدید منابع آبی مواجه است و بر همین اساس افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

هاشمی یادآور شد: برای تحقق رشد در بخش کشاورزی استان سمنان، توسعه وسعت زیر کشت محصولات کشاورزی مورد نظر نیست، بلکه افزایش بهره‌وری باید مورد توجه باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از سیستم آبیاری نوین و تحت فشار، بیش از پیش مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان سمنان، نسبت به عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری با فرمانداری‌های استان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ درصد از صادرات استان سمنان، خارج از مبادی صادراتی استان انجام می‌شود، بیان کرد: مدیر کل گمرک استان نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی صادرکنندگان اقدام و برای جامعه هدف بسته‌های ترغیبی درنظر بگیرد تا استقبال از صادرات از مبادی استانی افزایش یابد.

هاشمی افزود: پرداخت سهم تسهیلات در بخش کشاورزی در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱.۲ درصد بود که این میزان در ۶ ماه نخست امسال به ۶.۸ درصد کاهش یافت و این درحالی است که هنوز برخی از بانک‌های استان نسبت به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی اقدام نکرده‌اند و باید علت پرداخت نشدن تسهیلات در این حوزه مشخص شود.

وی اظهار داشت: نقش دانشگاه‌ها برای رشد اقتصادی استان سمنان پررنگ‌تر شود و در همین راستا پیشنهاد می‌شود تا از این پس در جلسات ستاد برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ۲ نفر از اساتید و صاحب نظران دانشگاه‌های استان دعوت شود.

استاندار سمنان گفت: سمنان در زمینه تحقق برنامه جهش مسکن باید جزو استان‌های پیشرو و برتر کشور باشد و مسوولان برای تحقق این راهبرد تلاش کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی حمایت سرمایه گذاران استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید

ایسنا/سمنان ​​​​​​​رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص نصب همراه بانک‌های جعلی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران، نرم افزارهای همراه بانک را فقط از منابع معتبر دریافت کنند.

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. 

وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی  بدافزار و قرار دادن نرم‌افزارها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده  و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند. 

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv۲ و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند. 

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از سکوهای عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، اکیدا خودداری کنید. 

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید