Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات انسانی در مناطق پرخطر تأکید کرد و گفت: بایستی انجام واکسیناسیون در شهرستان‌هایی که از میانگین استانی پایین‌تر هستند، شتاب گرفته و نیز فرمانداران، بخشداران و دهیاران با بررسی دقیق روستاهایی که تحت پوشش صد درصدی واکسیناسیون قرارگرفته‌اند ، این موضوع را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزای برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان بر لزوم اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها تأکید و تصریح کرد: در وضعیت رنگ بندی آبی و سطح بالای واکسیناسیون، با پرهیز از عادی سازی، نباید عرصه را برای مردم تنگ کنیم بلکه آنان بایستی با نشاط کامل به روند عادی زندگی خود ادامه دهند.

استاندار گیلان به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر لغوشدن محدودیت تردد شبانه اشاره و با تأکید بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان عمومی حمل‌ونقل ریلی، زمینی، هوایی افزود: در شهرستان‌هایی که بیش از ۹۰ درصد مردم واکسینه شده‌اند، می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق، تماشای مسابقات ورزشی را نیز مدیریت کرد.

وی با اشاره به پایین‌تر برخی شهرستان ها از میانگین واکسیناسیون استانی افزود: باید طرح خانه به خانه شهید سلیمانی در این مناطق با جدیت اجرایی و رسانه‌ها و صداوسیما نیز مردم را برای تزریق واکسن، ترغیب کنند.

استاندار به واکسیناسیون حدود ۹۱ درصدی گیلانیان در دُز اول و بیش از ۷۵ درصد در دُز دوم اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران با بررسی دقیق روستاهایی که تحت پوشش صد درصدی واکسیناسیون قرارگرفته‌اند ، این موضوع را به عنوان یک امتیاز اعلام کنند.

وی با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها و برخورد با شکل‌گیری اجتماعات در مناطق پرخطر، گفت: به محض دریافت گزارش روند افزایشی مبتلایان، مسئولان ستاد استانی با حضور در آن شهرستان، اقدامات مقابله‌ای را اجرا کنند تا موجب سرایت به دیگر مناطق نشود.

دکتر عباسی به گردشگرپذیربودن گیلان و بستر فرصت‌های شغلی از مسیر حضور مسافران در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با برچیده شدن بیماری کرونا شاهد رونق فضای کسب و کار در این حوزه باشیم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج بر ضرورت توجه به روحیه و فرهنگ بسیجی تأکید کرد و گفت: بسیج از نخستین روز تأسیس توسط امام راحل عظیم‌الشأن (ره) تا امروز کارنامه درخشانی داشته است.

استاندار گیلان به موفقیت بسیج در اقشار و نهادهای مختلف اشاره‌ و خاطرنشان کرد: بسیجیان چه در دوران دفاع مقدس و نیز پس از آن، با روحیه و فرهنگ بسیجی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در چارچوب نظام اسلامی و براساس منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند.

وی مشارکت فعالانه بسیج در ریشه‌کنی فلج اطفال و نیز حوادثی همچون زلزله، سیل، برف و ... را یادآور شد و گفت: در جریان مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بسیجیان بدون هیچ چشم‌داشتی به صورت خودجوش در این مسیر گام برداشتند و آنان، در دل مردم جای دارند.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون استاندار گیلان محدودیت تردد شبانه جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان