Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای (Ofcom) انگلیس که براساس لایحه «آزارهای آنلاین» وظیفه قانونمند سازی این بخش را دارد و اختیارات لازم برای جریمه شرکت‌ها و مسدود کردن دسترسی به آنها را نیز دارد.

در همین راستا نشریه تایم در گزارشی اشاره می‌کند ملانی داوز (مدیر اجرایی آفکام) تصمیم دارد در زمان ارائه قوانین جدید در ۲۰۲۳ پیام‌های مستقیم در شبکه‌های اجتماعی را به دقت بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوز در سخنرانی خود گفت: تصور نمی‌کنم امکان فعالیت شبکه‌های اجتماعی با عملکرد فعلی آنها ادامه دار باشد. اوضاع باید تغییر کند. آنچه قانون برای این شرکت ها فراهم می کند، راهی برای ایجاد ثبات در سراسر صنعت، متقاعد کردن کاربران به اصلاح عملکرد و جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی به آنها است.

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: این شرکت‌ها باید ما را متقاعد کنند که دقیقاً می‌دانند چه افرادی از پلتفرم هایشان استفاده می‌کنند و همچنین سرویس‌های آنها بر اساس شرایط تمام کاربران طراحی شده و فقط مختص بزرگسالانی نیست که شرایط پلتفرم را قبول می‌کند. اگر قرار است این پلتفرم‌ها از کودکان محافظت کنند، باید کودک آزاری را از نقطه آغازین از بین برد. این نقطه آغازین نیز ارسال پیام‌های مستقیم است.

پیشنهادات درباره لایحه آزارهای آنلاین شامل وضع جریمه ای معادل ۱۸ میلیون پوند یا ۱۰ درصد درآمد سالانه برای شرکت‌های متخلف است.

در ماه آگوست اینستاگرام اعلام کرد از همه کاربرانش می‌خواهد تاریخ تولد خود را ذکر کنند. گوگل نیز تغییراتی در سیاست‌های خود برای کاربران کودک موتور جستجو و یوتیوب اعمال کرد.

تیک تاک نیز قابلیت‌های ارسال پیام مستقیم در حساب‌های کاربری افراد ۱۶ و ۱۷ ساله را محدود کرده است.

کد خبر 5356762

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری شبکه اجتماعی انگلیس کودکان کودک آزاری گوگل حاکمیت سایبری تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت فناوری فضایی فیس بوک نوآوری هوش مصنوعی آمازون خودروی خودران طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سعیده همتی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی و استانی برگزار می‌شود و پیش از این، مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تعیین شده بود که اکنون این زمان تمدید شد، بیان کرد: متقاضیان عرصه‌های مختلف از جمله خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی، مدیران و نخبگان برای شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش استانی می‌توانند از طریق پیام‌رسان ایتا یا مراجعه حضوری و تماس با دبیرخانه استانی با شماره‌های ۲۱۲۹۱۴۲ و ۳۳۴۴۳۴۵۱ اثر خود را ارسال کنند.

وی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی تا پانزدهم اردیبهشت ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اینترنت در این رویداد شرکت کنند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان سمنان با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جایزه ویژه مربوط به رویداد جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار در دو بخش تقاضامحور و کشف‌محور در راستای تحقق اهداف این قانون و اثربخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه اعطا می‌شود.

همتی اظهار کرد: رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در بخش استانی توسط ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان برگزار می‌شود.

وی اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی برای رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج را از جمله اهداف برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6095209

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود