Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:14:40 GMT

ممنوعیت‌های مدارس پس از بازگشایی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۵۹۹۴

ممنوعیت‌های مدارس پس از بازگشایی چیست؟

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری کلاس‌های ورزش همزمان با بازگشایی مدارس گفت: فعالیت بوفه‌های مدارس و سرو غذای گرم ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مدارس ابتدایی و متوسطه اول از روز دوشنبه اول آذر آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد و این در حالی است که مدارس دوره متوسطه دوم از 15 آبان به استقبال دانش‌آموزان رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش حضوری در مدارس پرجمعیت از طریق فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس انجام می‌شود به گونه‌ای که به ازای هر دانش‌آموز باید 2.25 متر فضا در نظر گرفته شود و فاصله صندلی‌ها از هر طرف 1.5 متر باشد؛ بدین ترتیب دانش‌آموزان در کلاس‌های با جمعیت بالا، گروه‌بندی شده و برخی روزهای هفته به مدرسه می‌روند.

پیش از این پروتکل بهداشتی 06 برای بازگشایی به مدارس ابلاغ شده است؛ فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوای کلاس درس، جلوگیری از حضور افراد دارای علائم ابتلا در مدرسه، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها اصلی‌ترین اقدامات تعیین شده در این دستورالعمل است.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه از روز دوشنبه اول آذر گفته است: تعداد کلاس‌های حضوری مدارس در اختیار مدرسه است و حضور دانش آموزان در این کلاس‌ها الزامی است. آموزش صرف مجازی در همه مدارس از یکم آذرماه ممنوع است و باید مدارس حداقل هفته‌ای یک یا دو روز آموزش حضوری داشته باشند.

در همین رابطه حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: برگزاری کلاس‌های مهارتی و تربیت‌بدنی در اولویت قرار گرفته است، کلاس‌ ورزش دانش‌آموزان با رعایت پروتکل بهداشتی 06 و با حداکثر 15 نفر در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی افزود: بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از  آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان  و معلمان وجود ندارد، امیدواریم با رعایت این نکات، شرایط بهداشتی قابل کنترلی در مدارس داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه اگر خانواده‌ها مشاهده کردند نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مدارس انجام نمی‌شود آن را از طریق سامانه‌های نظارتی گزارش دهند، متذکر شد: واحد سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران وضعیت را بررسی و تذکرات لازم به مدیران مدارس ارائه خواهد شد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا بازگشایی مدارس با توجه به آلودگی هوا از فردا انجام می‌شود؟ گفت: کمیته اضطرار آلودگی هوا شب گذشته در اطلاعیه‌ای ممنوعیت فعالیت‌ فیزیکی در فضای باز را اعلام کرد و فعالیت‌های ورزشی مدارس تابع دستورالعمل‌های کمیته اضطرار است اما در مورد بازگشایی مدارس، چون بازگشایی و فعالیت مدارس به صورت محدود است، مشکلی وجود ندارد.

وی درباره تهویه کلاس‌های درس عنوان کرد: از نیمه  شهریور که بازگشایی مدارس مطرح شد، وضعیت فضای فیزیکی مدارس، داشتن تهویه و زیرساخت مناسب برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس را به صورت میدانی بررسی کردیم و بیش از 3 هزار بازدید با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است.

بازگشایی مدارس ابتدایی از دوشنبه/ آموزش حضوری و مجازی از اول آذررعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس را چگونه گزارش دهید؟شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس تا پایان امسال/امتحانات حضوری است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش شهر تهران مدارس دولتی دانش آموزان تعطیلی مدارس آموزش و پرورش شهر تهران مدارس دولتی دانش آموزان تعطیلی مدارس آموزش و پرورش شهر تهران بازگشایی مدارس دانش آموزان آموزش حضوری فاصله گذاری تربیت بدنی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است