Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رئیس پلیس فتا استان مازندران از انهدام باندی که به صورت تلفنی در پوشش فروش لوازم آشپزی از یک شرکت معتبر، هموطنان را فریب داده واقدام به کلاهبرداری از ۱۹۷ نفر از سراسر کشور کرده بودند خبر داد.

 سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: چند تن از شهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند اخیراً شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزی با آن‌ها تماس تلفنی برقرار و با اقدامات فریبنده از شاکیان کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با برسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس، کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و عملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام داده‌اند و بعد ازدریافت وجه دیگر پاسخگوی نبوده و یا بعد از پیگیریای خریدار اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل آن‌ها می‌شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با اشاره به اینکه افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده اند، اظهار کرد: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند ۵ نفره این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را درغرب پایتخت دستگیر کردند.

 خورشاد تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند و قصد فریب پلیس را داشتند اما با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان در سراسر کشور تا این‌ لحظه اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا کنون مبلغ ۳۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بر آورد شده است، گفت: متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا و تلفن همراه به صورت گسترده می‌کردند.

خورشاد با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و یا تلفنی، جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می نمایند به عموم مردم هشدار داد : پیش از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند

رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح استان زنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه، گشت های هدفمند و استفاده از روش های نوین کشف جرم موفق به شناسایی سارقان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ادامه داد: ماموران با اقدامات پیچیده و تعقیب و مراقبت در عملیاتی غافلگیرانه پنج سارق و یک مالخر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه با نظر کارشناسان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است، گفت: متهمان در بررسی و تحقیقات گسترده علمی و فنی پلیسی به سرقت های خود اعتراف کردند.

سرهنگ آدینه لو به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، در زمان ترک منزل اقدامات ایمنی و پیشگیری از سرقت را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تلفن ۱۳۰ مرکز فوریت پلیس آگاهی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند قمار و شرط‌بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان