Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گرفتار بحران نقدینگی بوده و منتظر دریافت مطالبات‌شان از وزارت بهداشت هستند، گفت: پیش ا ز آنکه دیر شود و فرصت‌های تجاری و صادراتی از دست رود، مسوولان باید در این خصوص گره‌گشایی کنند.

مریم قاسمی - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در گفتگو با ایسنا گفت: ظرفیت بسیار عظیمی در صنعت تجهیزات پزشکی برای صادرات و ارزآوری نهفته است ولی متاسفانه مدیران و تصمیم گیران، توجه و اعتنای لازم را به این صنعت مبذول نمی‌دارند و این صنعت زیرسایه صنعت داروسازی، مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظم و انضباط مالی و همچنین مانع زدایی از صنایع صادرات محور باید هر چه زودتر در حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گیرد و مدل‌های اقتصادی برای آن درنظر گرفته شود و این مهم جز با بهبود مولفه‌های حکمرانی در حوزه تجهیزات پزشکی محقق نمی‌شود.

قاسمی اضافه کرد: وقتی از حکمرانی خوب صحبت می‌کنیم، منظورمان یک دانش منسجم و کارآمد است، نه شعار زدگی و گفتار درمانی. اما آنچه که می بینیم فاصله زیادی با نقطه مطلوب دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: اخیرا، در راستای حمایت از تولید صادرات محور و گشایش مرزهای صادراتی در حوزه تجهیزات پزشکی، یک هیات تجاری از کنیا بازدیدهای مفصلی از خطوط تولید چند شرکت حوزه تجهیزات پزشکی در شهرک صنعتی شمس آباد داشتند و مبهوت توانمندی‌های کارآفرینان ایرانی شدند.

وی ادامه داد: این بازدیدها، بدون ثمر و نتیجه نبود و در ادامه آن، یک تفاهم‌نامه سه جانبه فی مابین کنسرسیوم اَویتل کنیا و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به امضا رسید که استمرار چنین برنامه‌هایی می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای صنعت تجهیزات پزشکی باشد.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری جهت تسهیل تجارت بین دو کشور در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیز بیمارستان‌ها و همکاری برای انتقال فناوری و ساخت مشترک تجهیزات پزشکی در هر دو کشور اشاره کرد.

قاسمی اضافه کرد: حمایت از صادرات، صرفا یک شعار و مفهوم ذهنی نیست و باید به صورت عملیاتی به آن ورود کرد و امیدواریم نمایندگان اقتصادی و تجاری ایران در سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها، هرچه زودتر فعال شوند و مسئولیت رایزنی فعالانه برای توسعه صادرات حوزه تجهیزات پزشکی را برعهده گیرند.

وی در پایان اضافه کرد: مسئولین فراموش نکنند که تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، گرفتار بحران نقدینگی و سخت منتظر دریافت مطالبات‌شان از وزارت بهداشت هستند و پیش ا ز آنکه دیر شود و فرصت های تجاری و صادراتی از دست برود، باید در این خصوص گره گشایی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تجهيزات پزشكي انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی حوزه تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟