Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم

«اتو اسکورتسنی / Otto Skorzeny» یک تکاور آلمانی و افسر وافن اس اس بود که در زمان جنگ جهانی دوم عملیات‌های بسیار مهمی را برای آلمان نازی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از جنگ نیز برای بسیاری از کشورهای مختلف از جمله آمریکا عملیات انجام داد و با تشکیل سازمان‌هایی مانند پالادین گروپ در قالب یک شرکت امنیتی خصوصی به تربیت مزدورهایی که عملیات‌های چریکی انجام می‌دادند ادامه داد. این تکاور قابل که به چند زبان مسلط بود در طول جنگ با انجام عملیات‌های خطرناک هم در میدان جنگ و هم از نظر تبلیغاتی به ارتش و حکومت هیتلر کمک بسیاری کرد. و پس از آن نیز به سی‌آی‌ای «CIA» و سایر سازمان‌های امنیتی و دولت‌های مختلف نیز کمک‌های بسیاری کرد. در این ویدیو بیشتر با این تکاور نازی آشنا شوید.

 


دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ

پس از شکست نیروهای محور و تصرف آلمان توسط نیروهای متفقین به اصرار آمریکا برای جنایت‌کاران جنگی دادگاهی تشکیل شد که به دادگاه‌ نورنبرگ مشهور است.این دادگاه دوران جدیدی در قوانین بین‌المللی حقوق بشر را ایجاد کرد چرا که پیش از آن هیچ دادگاهی برای جرایمی از این دست و در این مقیاس شکل نگرفته بود. هشت قاضی آمریکایی، انگلیسی، روسی و فرانسوی قضاوت را به عهده گرفتند و 22 تن از مقامات نظامی، سیاسی و اقتصادی آلمان را که رهبری این کشور در دوران جنگ در دست داشتند محاکمه کردند. هیتلر، هیملر که رئیس وافن اس اس بود و یوزف گوبلز رئیس تبلیغات نازی پیش از دستگیری خود کشی کردند و گورینگ که فرمانده لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان) بود بعد از محکومیت و پیش از اینکه اعدام شود خودکشی کرد. در این ویدیو می‌توانید آخرین دفاعیات چند تن از مهمترین متهمان این دادگاه را که سعی در توجیه جنایات خود می‌کنند ببینید.گورینگ، فرمانده لوفت‌وافه که به اعدام محکوم شد.یواخیم فون ریبنتروپ، وزیر امور خارجه که به اعدام محکوم شد.ویلهلم کایتل، رئیس ستاد فرماندهی نظامی هیتلر که به اعدام محکوم شد.ارنست کالتنبرنر، رئیس سازمان امنیت که متهم به اجرا کردن "آخرین راه حل" بود و به اعدام محکوم شد.آلبرت اشپر وزیر تسلیحات که به 20 سال زندان محکوم شد.

 


چماق نازی در دوران رایش سوم

«چماق نازی / Nazikeule» نوعی روش حمله در بحث است که در آن با وارد کردن اتهام نازی بودن به طرف مقابل حمله می‌شود. یکی از مثال‌های استفاده از چماق نازی در دوران اخیر رجب طیب اردوغان است که مقام‌های آلمانی را نازی خطاب کرده بود. در این ویدیوی طنز به این مسئله و همین‌طور سوءاستفاده‌های دیگری که می‌توان از چماق نازی کرد پرداخته می‌شود.

 


چرا هر عمل ایران، تهدید آمریکا است؟!

«تروِر نوآ / Trevor Noah» مجری برنامه «نمایش روزانه / Daily Show» پس از انتشار خبر حرکت ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس لینکلن به سمت آب‌های خلیج فارس در برنامه خود طنزی در مورد نگرانی‌های آمریکا و اشتباهات اطلاعاتی سابق آن در جنگ عراق اجرا کرده است که می‌توانید در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

 

توسکانی از نمای نزدیک

«توسکانی / Tuscany» ناحیه‌ای در ایتالیا با مساحت 22990 کیلومتر و جمعیت 3.6 میلیون با مرکزیت فلورانس است. توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شهرهایی مانند فلورانس، سیه نا و پیزا با میراث فرهنگی غنی خود سالانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کنند. گندم، انگور و زیتون مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند. توسکانی را اما بهشت گمشده گردشگران نیز می‌توان خواند. توسکانی با پوشش مخملی و سرسبز خود دارای خاص ترین باغ های انگور در دنیا است، این بهشت گمشده با دره ها و تپه ها سرسبز خود در فصل زیبای بهار که پر از چمن های سبز و گل های دیدنی می شود منزلگاه عاشقان طبیعت و گردشگری بوده و در حالی که در پاییز این منطقه توریستی یه یک پالت گسترده‌ای از رنگ های پاییزی تبدیل می شود. توسکانی زیبا را از نمای نزدیک در قاب 4K تماشا می‌کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان بسته ویدیویی تاریخ ویدیو زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان اعدام محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها