Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور امینی‌خواه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای طرح در اراضی کشاورزی دیم این شهرستان را افزایش عملکرد و تولید پایدار با رعایت حفاظت خاک و حفظ منابع موجود و کاهش هزینه های تولید عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۳۷ هزار هکتار به کشت گندم، ۲۰۰ هکتار به کشت گلرنگ، ۹۰۰ هکتار به ماشک و خلر، پنج هزار هکتار به کشت جو، ۱۰۰ هکتار به کشت نخود و ۵۰ هکتار به کشت عدس اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از مجموع اراضی اختصاص یافته به محصولات دیمی در طرح جهش تولید دیم زارها، تاکنون ۳۷ هزار هکتار کشت گندم و ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت جو در بوکان اجرا شده است و مابقی نیز به صورت کشت بهاره از اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی در خصوص بذر به کار رفته برای کشت جو در اراضی دیم افزود: ارقام مورد کشت جو ارقام جو سهند و محلی به میزان ۴۴۲ تُن بوده خود مصرفی بوده است.

وی با بیان اینکه بهره برداران این طرح تحت آموزش های ترویجی با موضوعات کشت در شرایط خشکسالی و سایر موارد فنی قرار گرفتند، بیان کرد: تاکنون ۲ هزار تُن کود ازت و ۳۸۸ تُن کود فسفات در قالب این طرح در بین کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، این طرح به مدت پنج سال برای افزایش محصولات کشاورزی که وابسته به نزولات آسمانی هستند در مراتع و مزارع دیم کشت می‌شود و بخشی از هزینه‌های کشاورزی به روش دیم توسط دولت پرداخت می‌شود که با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی علاوه بر افزایش استفاده  از آب باران از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌شود؛ همچنین در اجرای این طرح استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون استفاده از کودهای بذرمال و رعایت تناوب زراعی که افزایش تولید در بخش کشاورزی را به‌دنبال دارد مورد توجه قرار می گیرد.

بر اساس تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقداماتی از قبیل  بیمه کشاورزی برای ترغیب و ایجاد انگیزه کشاورزان، تامین اداوات و ماشین آلات کشاورزی برای کشاورزان، ترویج و آموزش کشاورزی و حمل و نقل انجام می شود که انجام این اقدامات افزایش رغبت کشاورزان و در نتیجه افزایش سطوح زیرکشت و جهش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

در طرح جهش تولید در دیمزارها با رعایت تناوب کشت و کمتر کردن عملیات خاک‌ورزی و نیز حفظ و مدیریت بقایای گیاهی در داخل خاک باعث افزایش حداقل ۲۵ درصد عملکرد مزرعه در هکتار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید کشاورزی اراضی کشاورزی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید کشاورزی اراضی کشاورزی بوکان هکتار به کشت هزار هکتار جهش تولید کشت جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد