Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس ستاد اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان گفت: آیت الله جعفری شخصیت علمی خودساخته متقی و وزنه ای برای استان در همه دوره ها بود به ویژه در مواضع سیاسی به گونه ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان ایجاد شود.

حجت الاسلام"مهدی عربپور" امروز ۳۰ آبان ماه در نشست خبری مراسم اولین سالگرد آیت الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان اظهار کرد: اهمیت برگزاری این مراسم از دو جهت تاکید بر تجلیل از علم و عالم در فرهنگ دینی و ادای دین نسبت به ایشان است؛ آیت الله جعفری از روحانیون مبارز کرمان از ابتدای نهضت امام(ره) از سال ۴۲ بود که انقلابیون را هدایت و راهنمایی می کردند به ویژه دهه ۵۰ تا پیروزی انقلاب که چند جلد اسناد مربوطه توسط اداره اطلاعات چاپ و با حضور آن مرحوم در دوره حیات ایشان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آیت الله جعفری پس از انقلاب مدتی امام جمعه موقت و بعد به عنوان نماینده حضرت امام فعالیت ها را دنبال کرد و در دهه ۶۰ هم در حضور جهادی و هم حمایت از جبهه ها با دعوت از نیروها برای حضور در عملیات و هم دعوت مردم برای کمک به جبهه ها فعال بود.

عربپور با اشاره به اینکه بعد از آن، محوریت فرهنگی استان با ایشان بود، تصریح کرد: صداقت، صفا، صمیمیت و جهاد و مبارزه از ویژگی های مرحوم جعفری بود و نسبت به بیت المال وسواس بسیار بالایی داشت و نظم او زبانزد بود.

رییس ستاد اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان گفت: شخصیت علمی خودساخته متقی بعد از یک دوره خدمت صادقانه از میان ما رخت بربست در حالی که وزنه ای برای استان در همه دوره ها بود به ویژه در مواضع سیاسی به گونه ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان ایجاد شود و این تجلیل برای ادای دین است.

وی ایجاد یادمان آیت الله جعفری در مصلی کرمان با نمایش بخشی از آثار وی و راه اندازی بنیاد فرهنگی با همکاری خانواده آن مرحوم را از دیگر برنامه های پاسداشت این عالم جلیل القدر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، "حسین انجم شعاع" رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: آیت الله سیدیحیی جعفری قبل از انقلاب در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت و پس از انقلاب ۳۷ سال در سنگر امامت جمعه خالصانه و مخلصانه به انقلاب خدمت کرد و خدمات او در پشت جبهه هم تاثیرگذار بود و ارتباط خیلی صمیمی با حاج قاسم داشت و شهید سلیمانی هم علاقه زیادی به ایشان داشت.

وی با اعلام اینکه برنامه های زیادی برای نخستین سالگرد رحلت آیت الله جعفری در استان تدارک دیده شده، افزود: از جمله برگزاری مراسم ویژه سالگرد در ساعت ۹ صبح چهارم آذرماه در مصلی کرمان است که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و ائمه جمعه استان و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.

انجم شعاع برگزاری نمایشگاه عکس از فعالیت ها و زندگی نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان در حاشیه مراسم، ساخت و تولید دو عدد کلیپ از زندگی و فعالیت های وی و از نخستین مراسم نکوداشت در سال ۹۷، برگزاری مراسم در جوار مزار ایشان ساعت ۱۵ عصر سوم آذر را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تاکید شده در همه محلات و مناطق  یک برنامه برگزار شود تا همه مردم استفاده کنند و در همه مساجد شهر کرمان و در ۱۴ مسجد ویژه مراسم مختلفی برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمان آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان آیت الله جعفری استان کرمان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس