Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۸ هزار افغان برای ورود به ایالات متحده درخواست داده‌اند، اما از زمان تسلط طالبان بر افغانستان تنها حدود ۱۰۰ مورد تایید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های فدرال آمریکا می‌گویند، بیش از ۲۸ هزار افغان به دلایل بشردوستانه برای ورود موقت به ایالات متحده از مدت کوتاهی قبل از آنکه افغانستان دوباره تحت تسلط طالبان قرار گیرد و خروج پر همهمه ایالات متحده رخ دهد، درخواست داده‌اند اما تنها حدود ۱۰۰ مورد از آنها تایید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا (USCIS)، برای رسیدگی به موج روزافزون درخواست‌ها طبق برنامه‌ای کمتر استفاده‌شده تحت عنوان «آزادی بشردوستانه» تقلا می‌کند، اما وعده داده است تا این عقب‌ماندگی را با افزایش تعداد کارکنانش جبران کند.  

خانوارهای افغان در آمریکا و گروه‌های مهاجرتی حامی آنها می‌گویند که سرعت کم تایید درخواست‌ها، امنیت عزیزان آنها را تهدید می‌کند و بسیاری از آنها نگرانند که بابت روابطشان با نیروهای تحت امر آمریکا در افغانستان هدف حکمران‌های جدید در این کشور –طالبان- قرار گیرند.   

نیروهای ناتوی تحت امر آمریکا، در ۳۱ اوت پس از بیست سال که از عزل یک دولت طالبان در افغانستان در جریان حمله‌ای نظامی به دنبال حملات یازده سپتامبر می‌گذشت، خارج شدند. گروه مسلح طالبان که یک دهه نظامی‌گری علیه نیروهای آمریکایی به راه انداخته بود، ماه اوت و به دنبال سقوط دولت اشرف غنی که تحت حمایت غرب بود، قدرت را به دست گرفت.

رهبران ارشد طالبان قول داده‌اند تا افراد همکار با دولت قبلی کابل را عفو کنند، اما برخی از افغان‌ها همچنان نگرانند که هدف نیروهای رده پایین طالبان قرار گیرند.

"سوفی" که ساکن آمریکاست و خانواده‌اش از ۲۱ تن از اقوامشان حمایت می‌کند که به دنبال استفاده از برنامه آزادی بشردوستانه هستند، گفت: ما نگران جان آنها هستیم. گاهی فکر می‌کنم که روزی میرسد که از خواب بیدار شوم و تلفنی به من بگویند که آنها دیگر نیستند.  

به گفته یک وکیل موسسه بین‌المللی نیوانگلند در لاول ماساچوست، روند آهسته تایید درخواست‌ها در حالیست که این خانواده‌ها تاکنون صدها دلار و شاید هزاران دلار هزینه پرداخت کرده‌اند. به گفته او، هر درخواست ۵۷۵ دلار هزینه دارد و این بدان معناست که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده که خودش بودجه می‌گیرد، طی چند ماه گذشته تنها از افغان‌ها حدود ۱۱.۵ میلیون دلار پول گرفته است.

از بیش از ۱۰۰ موردی که درخواستشان تا اول ژوئیه پذیرفته شده است، برخی هنوز در افغانستان هستند و برخی توانسته‌اند به کشورهای ثالث برسند. به گفته این وکیل، این برنامه معمولا کمتر از ۲۰۰۰ مورد درخواست در سال از تمام ملیت‌ها دریافت میکند و این نهاد آمریکایی به طور متوسط حدود ۵۰۰ مورد را تایید میکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان آمريكا ایالات متحده ۱۰۰ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم