Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «دیوید تامپسون» معاون فرمانده عملیات هوا فضای ارتش آمریکا می‌گوید که روسیه و چین در تکنولوژی موشکهای فراصوت پیشرفته تر از ایالات متحده هستند. 

وی در اظهاراتی در نشست همکاریهای بین المللی «هالیفکس» که روز شنبه برگزار شد گفت: آمریکا در زمینه تکنولوژیهای مافوق صوت عقب‌تر از تکنولوژی روسی و چینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موشکهای مافوق صوت حداقل 5 بار بیشتر از سرعت صدا قادر به حرکت در جو هستند و به خاطر اینکه قادر به تغییر مسیر خود با سرعت خیلی بالا هستند ردیابی و منهدم کردن آنها توسط رادارهای موجود غیرممکن است.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به اظهارات این ژنرال آمریکایی گزارش داد، در حال حاضر روسیه تنها کشوری است که موشکهای مافوق صوت را به صورت کامل عملیاتی کرده است. 

تامپسون در ادامه افزود، موشک‌های مافوق صوت در حال تغییر [قواعد] بازی در حوزه دفاع و امنیت ملی هستند و مانند مبارزه با گلوله برفی است. به طور معمول، شما می‌توانید پیش‌بینی کنید که یک گلوله برفی زمانی که پرتاب می‌شود کجاست. با این حال، اگر پرتابه به سمت دیگری پرتاب شود، تشخیص آن دشوارتر است - اما همچنان به شما برخورد خواهد کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هفته گذشته در گزارشی به رئیس‌جمهور این کشور خبر داد، مسکو با موفقیت از عرشه یک ناوچه موشک کروز مافوق صوت «زیکرون» را آزمایش کرد.

وزیر دفاع روسیه افزود: این موشک از عرشه ناوچه «ادمیرال گورشاکوف» مستقر در دریای سفید شلیک شد و با موفقیت به هدف دریایی خود اصابت کرد.

در گزارش سرگئی شویگو به ولادیمیر پوتین آمده است: «داده‌های تجهیزات ضبط نشان می‌دهد که پرواز موشک مافوق صوت با مولفه‌های تعیین شده مطابقت داشته است. هدف با یک ضربه مستقیم منهدم شد».

پیش از این نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که چین در تابستان امسال دو بار موشک مافوق صوت آزمایش کرده که دارای فناوری بودند که آمریکا در حال حاضر از آن برخوردار نیست.

«تیلور فراوِل» کارشناس سیاست‌های چین در حوزه سلاح‌های هسته‌ای که او نیز از این آزمایش بی‌اطلاع بود، گفت که یک موشک مافوق صوت مجهز به کلاهک هسته‌ای می‌تواند به چین کمک کند تا سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را که برای نابودی موشک‌های بالستیک جدید طراحی شده است، جا بگذارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آمریکا صوت مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات پلی اوت سوپرلیگ روسیه تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی ایرانی‌اش با نتیجه سه بر یک مقابل ساموتلر شکست خورد، اما خطر سقوط متوجه این تیم علی رغم این شکست نخواهد بود.

در این دیدار ساموتلر ست های اول، چهارم و پنجم را به ترتیب با نتایج 25 بر  20، 25 بر 23 و 15 بر 11 پیروز شد و اورال اوفا نیز ست های دوم و سوم را با نتایج 29 بر 27 و 25 بر 19 برد.

در این بازی میلاد عبادی پور دریافت کننده قدرتی اورال اوفا برای تیمش پانزده امتیاز کسب کرد ولی نتوانست مانع شکست تیمش شود. اورال اوفا دو بازی دیگر تا انتهای این فصل دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند.

میلاد عبادی پور پس از یک فصل حضور در اورال اوفا از این تیم جدا و راهی چستخووا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است