Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:39:48 GMT

باند دوم کرمان - بافت کلنگ زنی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۱۶۷

باند دوم کرمان - بافت کلنگ زنی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عملیات اجرایی احداث باند دوم محور کرمان - بافت (حدفاصل یاس چمن - کیسکان) با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور جمعی از مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد.

این قطعه به طول هشت کیلومتر و عرض ۱۱ متر است که در طول ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ کیلومتر ۱۸ دستگاه پل در طول مسیر احداث می‌شود.

تکمیل محور کرمان - بافت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی حاجی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج گفت: به زادگاه سردار شهید سلیمانی پای می‌گذاریم و استان کرمان با وسعت ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع ۱۱ درصد از وسعت کشور را دارا است و سه هزار و ۸۶۱ کیلومتر راه اصلی بزرگراهی داریم.

علی حاجی زاده افزود: جایگاه استان در رتبه سوم حمل کالای کشور و رتبه چهارم براساس تن - کیلومتر و رتبه هشتم کشور در حمل مسافر است.

او عنوان کرد: وضعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی به بنادر جایگاه ویژه توسعه‌ای راه‌های استان را گوشزد می‌کند، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌ها را بزرگراه کردیم و به یک هزار کیلومتر راه بزرگراهی دیگر هم نیاز داریم که در سال‌های آینده باید اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: پیگیری‌هایی با کمک نمایندگان برای جذب اعتبارات برای راه‌های استان داشتیم که برای آن امسال از قانون بودجه استفاده خواهیم کرد و از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای این مسیر استفاده می‌کنیم.

او افزود: در حوزه ساخت راه‌ها مشکلاتی داریم که احتیاجات استان را تامین نمی‌کند و با کمک شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور این مشکل بایستی حل شود.

حاجی زاده اظهار داشت: این قطعه بخشی از مسیر کرمان - بافت است که ارتباط شهر‌های بافت، رابر و ارزوییه را به مرکز استان وصل می‌کند که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز و فقط ۹۰ کیلومتر آن افتتاح شده، هشت کیلومتر هم در دست اقدام داریم.

او ادامه داد: قطعه امروز هشت کیلومتر با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان است و بیش از ۱۱ هزار مترمکعب خاکریزی و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۸ پل دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: باقی مانده مسیر هم ۵۴ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن کوهستانی و مابقی حالت تپه ماهور بوده و در کل برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتظارات مردم بافت از طرح‌های عمرانی محقق نشده است

نماینده مردم بافت رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: محور کرمان - بافت - ارزوییه - حاجی آباد پیوست محور دیهوک - کرمان بوده، اما متاسفانه در سال‌های گذشته ۹۰ درصد اعتبارات به محور دیهوک - کرمان اختصاص می‌یافته است.

صمدالله محمدی افزود: سال‌ها محور کرمان - بافت پیوست قانون بوده، اما انتظارات مردم از آن پروژه محقق نشده است، مصوبه‌ها به نفع مردم باید آنان را شادمان کند، اما برخی پروژه‌های شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه باوجود اینکه باید امید کنند، در دل مردم به واسطه پیش نرفتن عملیات اجرایی پروژه به سوهان روح تبدیل شده است.

او عنوان کرد: انتظار داریم در این سفر مصوباتی داشته باشیم و از محل اعتبارات ماده ۵۶ در قانون بودجه و فصول امکانپذیر، به این محور کمک شود.

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به محور کرمان - بافت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: غیر از تخصیص اعتبارات از محل ماده ۵۶، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور برای تکمیل محور کرمان - بافت پرداخت می‌کند.

علی نیکزاد با اشاره به شرکت جهاد نصر به عنوان پیمانکار پروژه افزود: امیدواریم که این شرکت با سرعت و قدرت بیشتری کار پروژه کرمان - بافت را به اتمام برساند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی میلیارد تومان استان کرمان محور کرمان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند _ نهبندان خبرداد و گفت: با هدف بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور شریانی وکریدوری بیرجند - زاهدان در حوزه شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و نهبندان آغاز شد.


 سید محمد فرخی با بیان اینکه محور بیرجند – زاهدان یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان است، افزود:  پروژه‌های متعدد جهت بهبود عملکرد محور تعریف شده  که ابتدا لکه گیری و درزگیری انجام و سپس مسیر لایه نهایی اجرا می‌ شود.


رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:  با اجرای این عملیات، شاهد تردد ایمن و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • محور کندوان یکطرفه شد