Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشستی با نمایندگان نهاد دیپلماتیک کشورش مسئله بهبود موقعیت این کشور در منطقه را مطرح کرد.

وی در سخنانی در این اجلاس تقویت مواضع پیشگام قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی را عامل مهمی در عملکرد کاری دیپلمات‌های کشورش خواند که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه خاطرنشان کرد: به طور آشکار باید موقعیت ویژه منطقه‌ای «نورسلطان» را اعلام کرد زیرا این کشور برای این امر از همه امکانات لازم برخوردار است.

به گفته تاکایف، اقتصاد قزاقستان چندین برابر قدرتمندتر از سایر اقتصادهای آسیای مرکزی بوده و این کشور دارای موقعیت ژئواستراتژیک میانی در محل اتصال شریان‌های حمل و نقل اصلی اورآسیا است.

تاکید اصلی تاکایف در این جلسه بر این واقعیت بود که اجرای اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک در مقیاس بزرگ، وجود پتانسیل فکری و انسانی، اعتبار بالای بین المللی کشور، مسئولیت خطیر آینده آسیای مرکزی را بر عهده قزاقستان قرار داده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان آسیای مرکزی تاکایف آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان