Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:39:12 GMT

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۷۲۷۹

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت

ایسنا/بوشهر مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی از بارگیری نخستین محموله یک‌میلیون بشکه‌ای میعانات گازی از طریق گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری رسمی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، ظرفیت بارگیری میعانات گازی از پالایشگاه‌های سایت دو این منطقه افزایش یافت.

سیدحسین عظیمی صبح امروز (یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۰) پس از پایان بارگیری نخستین محموله میعانات گازی از موقعیت دریایی چهارمین گوی شناور پارس جنوبی در پهنه آبی خلیج فارس گفت: با بهره‌برداری از گوی شناور چهارم پارس جنوبی علاوه بر بالا رفتن ظرفیت بارگیری میعانات گازی در پایانه صادراتی سایت ۲ پارس جنوبی، انعطاف‌پذیری عملیاتی افزایش می‌یابد و موجب تولید پایدار گاز و میعانات گازی در سایت ۲ پارس جنوبی در زمستان پیش رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بیان اینکه فرآیند انتقال نخستین محموله میعانات گازی از گوی شناور فاز ۱۹ سه شبانه‌روز به طول انجامید، اظهار کرد: در این عملیات میعانات گازی از طریق یک رشته خط لوله ۳۶ اینچ از ایستگاه میترینگ به گوی شناور منتقل می‌شود.

عظیمی با یادآوری اینکه احداث این خط لوله در نزدیک ساحل با روش حفاری افقی برای نخستین بار در کشور انجام شده است، بیان کرد: امکان کنترل و پایش عملیات بارگیری از طریق سامانه‌های مستقر در ایستگاه میترینگ خشکی و بدون نیاز به حضور نفرات بر روی گوی شناور فراهم شده است.

مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی با اشاره به اینکه تا پیش از این میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ فقط امکان بارگیری از طریق گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی را داشتند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی چهارمین گوی شناور پارس جنوبی، امکان تعمیرات دوره‌ای هر دو گوی شناور مستقر در بخش فراساحل پالایشگاه‌های منطقه پارس ۲ نیز فراهم شده است.

عظیمی ظرفیت بارگیری میعانات‌گازی از چهارمین گوی شناور پارس جنوبی را تا ۷ هزار مترمکعب در ساعت عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از این سازه دریایی در فاصله تقریبی ۷کیلومتری از ساحل و عمق حدود ۵۰ متری از بستر دریا امکان پهلوگیری نفتکش‌های عظیم‌الجثه در کنار گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی را میسر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس از منطقه کنگان، این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس، بهره‌برداری از چهارمین گوی شناور انتقال میعانات گازی پارس جنوبی را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار و دارای حساسیت ویژه شرکت ملی نفت ایران برشمرد و گفت: راه‌اندازی گوی شناور چهارم پارس جنوبی موجب تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی میعانات گازی پارس جنوبی می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارس جنوبی شرکت ملی نفت ایران شرکت نفت پارس جنوبي خلیج فارس ظرفیت بارگیری میعانات گازی فاز ۱۹ پارس جنوبی میعانات گازی پارس جنوبی گوی شناور فاز بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد