Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون اقدامات در حوزه اقتصادی و بهره‌گیری از دانش نوین گفت: تعامل‌ها و برنامه‌هایی در حوزه اقتصاد شهری وجود دارد که شامل چند مرحله می‌شود؛ تلاش است در حوزه مبادلات خود چه در حوزه خدمات و سرویس‌دهی به شهروندان و چه در حوزه مبادلات ملی و بین المللی بتوانیم از ظرفیت ارز‌های دیجیتال استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اعلام اینکه برگزاری اجلاس شانگ‌های در مشهد به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است، افزود: به عقیده بنده استفاده از ظرفیت کریپتوکارنسی‌ها در این اجلاس می‌تواند استارت خوبی باشد، ما می‌توانیم به عنوان پایه گذار این گونه مراودات در این اجلاس‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از دوستانمان در شهرداری و مدیریت شهری تقاضا شده طی دو ماه آینده برنامه مشخص خود را برای اجلاس اعلام نمایند تا بتوانیم در قالب برنامه ریزی‌های صورت گرفته، توافقات را مطرح نماییم.

بیشتر بخوانید

ظرفیت شانگهای؛ پای کار توسعه مشهد

دبیریان بیان کرد: در مرحله نخست مهم آن است که بتوانیم اعضای اجلاس را اقناع کنیم که تبادلات تجاری خود را از طریق ارز‌های دیجیتال انجام دهند، در گام دوم برنامه ریزی برای تعریف ارز دیجیتال با پشتوانه دولتی یا شهرداری‌های کلان شهر‌های عضو شانگ‌های باشد؛ بسیاری از ارز‌های دیجیتال، توکن‌ها و شت کوین‌ها هیچ پشتوانه‌ای ندارند، ولی امروز در تمامی دنیا با استقبال مردم مواجه شده و ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده‌اند، اگر این کشور‌ها بتوانند ظرفیتی عظیم ایجاد کرده و با ایجاد ارز دیجیتال شهر‌های مختلف از آن بهره‌مند شوند، استقبال مردمی را با خود همراه می‌کنند.

او تصریح کرد: در حوزه ارز‌های دیجیتال زمزمه‌هایی مطرح شده بود که کشور‌های استعمارگر بنا دارند ایران را در این حوزه مورد تحریم قرار دهند، از همین رو دستیابی به توافق مطرح شده ظرفیت خوبی است تا با کنار گذاشتن فعالیت‌های منفعلانه، برنامه ریزی‌هایی برای پیشبرد امور انجام دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه تعریف پروژه‌های جدید برای سرمایه گذاران چه اقدامات و برنامه ریزی‌هایی در شورای ششم صورت پذیرفته است، اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم، دو گام در این حوزه برای خود تعریف کرده‌ایم، گام نخست شناسایی مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذارانی است که در گذشته پا به عرصه نهاده‌اند، یکی از برنامه و اولویت اصلی ما این است که ذهنیت سرمایه گذاران را نسبت به خود اصلاح کرده و کمک کنیم تا مشکلات آن‌ها حل شود.

دبیریان تاکید کرد: بر این باوریم سرمایه گذاری که بنا به دلایل مخلف با مشکلاتی مواجه است، به طور حتم همکاران سرمایه‌گذار و شرکای تجاری خود را به سرمایه گذاری در مشهد تشویق نمی‌کند؛ در راستای حل مشکلات سرمایه گذاران کمیته رفع موانع به صورت ویژه تشکیل و جلسات خوبی برگزار شده است، در تلاشیم با دستور کار قرار دادن پروژه‌ها، در صدد حل مشکلات آن‌ها بر‌آییم.

تعریف بسته‌های سرمایه گذاری جدید

او افزود: در گام دوم ظرفیت‌های ویژه و نوینی که می‌توان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود را مورد بررسی قرار دادیم؛ پروژه مطالعاتی در این حوزه صورت گرفته و طرحی دو فوریتی برای شهرداری آماده شده است که در آن شهرداری مکلف می‌شود ظرف دو ماه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط شهرداری و نگاه شورای ششم، بسته‌های سرمایه گذاری جدید را اعلام کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با نگاه شورای ششم به ویژه کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها، مجموعه‌ای از پروژه‌های جدید و کلان در حال تعریف شدن هستند که طرح آن در حال آماده سازی است تا بتوانیم در جلساتی که با سرمایه گذاران برگزار می‌کنیم، با برنامه وارد عمل شویم.

دبیریان با تاکید بر اینکه جلساتی با سرمایه گذارن داخلی و خارجی برگزار شده، زمانی که رویکرد شورای شهر برای آن‌ها تشریح شد، با استقبال خوبی مواجه شدیم و سرمایه گذاران اعلام آمادگی خود را برای ورود به این مسئله اعلام کردند، بیان کرد: امیدوارم ظرف یک الی دو ماه آینده بسته‌های سرمایه گذاری نهایی شده را اعلام نماییم تا سرمایه گذاران در این حوزه ورود پیدا کنند.

او تصریح کرد: بنده و سایر همکاران در کمیسیون اقتصادی نگاه حمایتی ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، شتابنده‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند داریم چرا که متخصصین این حوزه شهروندان و جوانان همین شهر بوده که باید به هرکدام از آن‌ها به عنوان ظرفیت و فرصت نگاه کنیم؛ وظیفه خود می‌دانیم که در مورد آنچه ماموریت شورای اسلامی شهر مشهد در مدیریت شهری است، از این گروه‌ها حمایت کرده و با ارائه خدمات ویژه کسب و کارشان را توسعه دهیم.

دست سرمایه گذاران در دست شرکت‌های دانش بنیان

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بنده ناظر شورای اسلامی شهر در کارخانه نوآوری و فناوری هستم، بازدید‌هایی از نزدیک صورت گرفته و مشکلات احصا شده است، تلاش ما ارائه حداکثری خدمات و حمایت است. یکی از پیشنهاد‌های ما برای سرمایه گذاران، مشارکت با شرکت‌های دانش بنیانی است که مورد حمایت ما قرار گرفته‌اند.

دبیریان تاکید کرد: در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، علاوه بر مشارکت شهرداری در پروژه‌ها و حمایت از سرمایه‌گذارن، ارائه بسته‌های تشویقی و تشکیل کنسرسیوم با هدف انجام کار‌های مشترک دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه مورد نظر قرار گرفته است؛ در جلسه‌ای که چندی پیش با شهردار مشهد برگزار شد، با استقبالی که از ایده‌های مطرح شده صورت پذیرفت، بنا شد همکاران ما بسته‌ها و پیشنهاد‌های مشخص را ارائه دهند تا با این شرکت‌ها وارد تعامل شویم.

او با اعلام اینکه توسعه کارخانه‌های نوآوری که نقش حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان را دارا است، در دستور کار قرار دارد، افزود: نگاه ما توسعه موضوعی است به طور مثال برای شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌هایی که در حوزه کشاورزی تخصص دارند، مجموعه یا کارخانه فناوری و نوآوری احداث کنیم و در حوزه خدمات شهری از ظرفیت‌ها و شتاب دهنده‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، استفاده نماییم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تقاضا ما از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه‌های مختلف و به ویژه اقتصادی شهری فعال بوده و طرح و برنامه برای درآمد زایی و ایجاد منابع مالی دارند، این است که به ما مراجعه کنند؛ تلاش ما انجام کار مشترک در راستای تامین منابع مالی، توسعه خدمات و حمایت از شرکت‌ها است.

حاشیه شهر هم از وجود کارخانه نوآوری سهم می‌برد

دبیریان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما توسعه و ایجاد کارخانه‌های مختلف و کارخانه فناوری و نوآوری است و هدف ما فعال سازی این بستر‌ها در مرکز و حاشیه شهر است، بیان کرد: تغییر نگاه از مشکل به فرصت موجب می‌شود که به سمت حاشیه شهر حرکت کنیم. تجربه ثابت کرده بخشی از اختراع ها، ابتکار‌ها و نوآوری‌ها ماحصل محرومیت است، اگر بتوانیم ظرفیت‌های حمایتی خود را در اختیار افرادی با ذهن خلاق که از بسیاری از امکانات و خدمات تکنولوژی محروم هستند قرار دهیم، به طور حتم می‌توانیم با این نگاه در حاشیه شهر توسعه ایجاد نماییم.


انتهای پیام//ف.ح.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مشهد اجلاس شانگهای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری و مشارکت ها رئیس کمیسیون اقتصادی شرکت های دانش بنیان ارز های دیجیتال سرمایه گذاران برنامه ریزی شرکت ها حاشیه شهر پروژه ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است